webForumDet fria alternativet

Varför säger folk sitt telenummer...

Småprat

25 svar · 1 024 visningar · startad av caze

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg
Frågan#1

...när de svarar i telefon... Förstår inte det? :e

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

för att du snabbt skall fatta att du har ringt fel och inte kasta bort tiden med at envist hävda att det minsan bor någon som heter "det och det" på det nr du har ringt(vilket du inte har...)

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Men jag kan inte ta 10 siffror som rabblats jättefort.

DET om något är drygt.

casca skrev:

DET om något är drygt.

Eller hur! :e
Även om man försöker uppfatta det så lyckas man kanske med en tredjedel av gångerna. Helt värdelöst, förstår inte folk det? :)

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

casca skrev:

DET om något är drygt.

10 siffror? Jag har endast 5! :D

Ringer de på mobilen säger jag;
Yooooooo wzzzzup...

( med en ljus skrikandes röst! )

Eller svarar: Välkommen till kungens badkar, det är tvålen som talar!

som jag sa när telia ringde! :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

caze skrev:

Även om man försöker uppfatta det så lyckas man kanske med en tredjedel av gångerna. Helt värdelöst, förstår inte folk det? :)

Det är väl bara att slå av öronen de första sekunderna, förr eller senare lär du förmodligen märka om du har ringt fel eller ej.

Dryden skrev:

caze skrev:

Det är väl bara att slå av öronen de första sekunderna, förr eller senare lär du förmodligen märka om du har ringt fel eller ej.

Ja visst, men jag förstår ändå inte riktigt för det är rätt många som gör så här. Början av samtal brukar ofta försvinna och det är därför ofta siffror som försvinner så.

Hur gör ni? :)

Kör själv med förnamnet mitt eller efternamnet på hemlinjen ibland.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

frankof skrev:

för att du snabbt skall fatta att du har ringt fel och inte kasta bort tiden med at envist hävda att det minsan bor någon som heter "det och det" på det nr du har ringt(vilket du inte har...)

Problemet är bara att om man nu har ringt fel, har man antagligen slagit de flesta siffrorna rätt, så numret de rabblar upp borde vara rätt likt det nummer man hade tänkt ringa.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

caze skrev:

Det beror på var jag sitter och vem som ringer. Sitter jag hemma och det är någon bekant som ringer så brukar det oftast inte bli något formellt och tråkigt utan mer åt något lättsamt mottagande. Är det ett okänt nummer så blir det oftast förnamnet.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Minns att mormor rabblade sitt nummer när man ringde - kanske är nån sedvänja från telefonens barndom då numrena inte var så långa? :)

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Dryden skrev:

caze skrev:

Det beror på var jag sitter och vem som ringer. Sitter jag hemma och det är någon bekant som ringer så brukar det oftast inte bli något formellt och tråkigt utan mer åt något lättsamt mottagande. Är det ett okänt nummer så blir det oftast förnamnet.

Kör samma metod. Är det kompisar har de fått stå ut med exempelvis:

- Klubben Hata A-teens, Roger här
- This is Greger!!!!
- Gotlands hemvärnsförening
- Arla Youghurtfabrik
- och mycket annat...

Är det okänt nummer försöker jag svara seriöst, med förnamnet... mitt eget förnamn då.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

caze skrev:

Dryden skrev:

caze skrev:

Ja visst, men jag förstår ändå inte riktigt för det är rätt många som gör så här. Början av samtal brukar ofta försvinna och det är därför ofta siffror som försvinner så.

Kör själv med förnamnet mitt eller efternamnet på hemlinjen ibland.

Någon man känner då blir det allt från "Jaaaooo" till "Konsum, Inger". Är det nummer man inte känner igen blir det efternamnet.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Är det polare som ringer får de stå ut med det mesta. ;)

- Yankee Stadium, how may I help you?
Klar klassiker. :e

Medlem sedan apr. 2005254 inlägg

Farsan säger bara hallå för att göra det svårt för alla möjliga inbrottstjuvar. Fast i och för sig är det mannen man inte kan skicka e-post med attachment till för att han inte vågar öppna dem av rädsla för virus...

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Har nog aldrig råkat ut för nån som säger hela numret tror jag. Skumt.

Jag brukar bara skrika HALLÅ för att jag själv tycker att det är så irriterande när folk gör det.

Eller så svarar jag något oseriöst om jag har lust.
"Trubbnos kennelklubb på andra sidan tråden, vem är det jag telefonerar med?"

För övrigt har jag alltid på ljudlös och missar 3/4 av alla samtal. Har en kompis som aldrig svarar första gången. Han menar att "om det är viktigt ringer dem igen".

En annan variant är att svara "Hej då". Ger rätt roliga reaktioner ibland :e

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Hallååå? om det är nån jag känner.
Hallåredanel? om det är nån jag inte känner. ;)
Det är också kul att ringa upp någon och säga Hallå? som om man svarade, då låser sig samtalet ett tag.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag har aldrig varit med om det och svarar aldrig själv med mitt telefonnummer. Här är det "Tjaaa", "Tjenare", "Martin", "Martin Söderlund" eller "Japp" som gäller! ;) :e

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

bassebhu skrev:

Har nog aldrig råkat ut för nån som säger hela numret tror jag. Skumt.

Jag brukar bara skrika HALLÅ för att jag själv tycker att det är så irriterande när folk gör det.

Eller så svarar jag något oseriöst om jag har lust.
"Trubbnos kennelklubb på andra sidan tråden, vem är det jag telefonerar med?"

För övrigt har jag alltid på ljudlös och missar 3/4 av alla samtal. Har en kompis som aldrig svarar första gången. Han menar att "om det är viktigt ringer dem igen".

En annan variant är att svara "Hej då". Ger rätt roliga reaktioner ibland :e

Min favorit är "Psykakuten, vad kan jag stå till tjänst med?"

Medlem sedan jan. 20051 121 inlägg

bassebhu skrev:

För övrigt har jag alltid på ljudlös och missar 3/4 av alla samtal./citat]

Samma här, men med en betydligt större andel missade samtal. Om man vill nu mig snabbt ska man inte ringa. Svarsfrekvensen på röksignaler är troligtvis större.

När det ringer svarar jag oftast ” Johnny”, ”Brandchefen/Stockholms branförsvar” eller ”Runnes massageinstitut”.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Är det dumt att ha mobilen i byxfickan? Jag menar, kul för pungen med strålningen liksom.

345 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
219 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)