Tjena. nu är det så att jag ska på AG över helgen och av en ren händelse har jag två liter vodka (absolut och absolut citron) hemma från en liten tysklandsresa i höstas och nu har jag tänkt sitta och dricka en massa manliga drinkar hela Valborg, men vad ska jag dricka för något? Jag kan ju blanda drinkar lika bra som jag kan laga mat... Det blir väl till att köpa lite kaluha och mjölk och köra en massa citat från The Big Lebowski och hälla i sig en massa white russian för att göra sig av med vodkan, men vad sjutton ska jag göra med all absolut citron? Någon som har några (konstuktiva) förslag?
Och ::stefan::, att ta fram en tratt och hälla spriten i dig ser jag inte som konstruktivt :birp
Jag känner illamående när jag ser att Kneippbyn som borde vara barnens vänner, arrangerar/sponsrar en suparfest. :OO
Eller de kanske har svårt att locka nyktra ungdomar till sin by...
nitro: Nja, nu är det inte speciellt många småbarn där eftersom säsongen inte ens börjat än - därför kan vi härja fritt kommande helg. :)
Sabbacus: WR låter mycket bra, men den där citronvodkan vete fan...
Citron, peachtree, sour o fruktsoda eller nåt tycker Kilt-Fan - men han är ju från Borås också... :e
För övrigt ser jag fram emot den där tratten. :birp
Går att skynda på processen genom att spola varmtvatten flasken så löses det upp snabbare. Har aldrig sett Heldums sida med drinkar innan men där fanns ju en del udda recept.
Värt att notera är att blandningen
1/3 bilpåse (d.v.s. en färg i en påse)
1 dl sprit (vodka citron i detta fall)
resulterar i att blandningen blir något odrickbar om man förvarar den i kylen över natten. Detta märkte jag när jag ställde den "gröna" flaskan upp efter att den luggit ner hela natten och innehållet fortfarande var placerat i en "liggande" ställning :e
Starkt blir det också, men det gick ner §e
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e