webForumDet fria alternativet

Snus.

Träning & hälsa

11 svar · 526 visningar · startad av Okkido

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg
Frågan#1

Ska jag lägga av tvärt eller trappa ner på användandet i några dagar innan jag lägger av helt?

Jag har snusat i 5-6 år och är uppe i 4-5 dosor i veckan.

Medlem sedan okt. 2002142 inlägg

Sluta tvärt. Jag snusade i 20 år och sedan lade jag bara av. Det är motivationen det hänger på. Jag mådde fruktansvärt dåligt i ett par veckor och tröstade mig med lite extra godis. Det är värt att unna sig lite tröst under de första veckorna.
Nu har jag varit utan snus i över 1 år, utan ett enda återfall. Det kan fortfarande uppstå ett litet sug ibland, speciellt när man ser en kompis lägga in efter middagen.
Men har man bestämt sig så...

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Jag håller med, man måste sluta direkt.

Medlem sedan juli 20041 081 inlägg

jag snusade i 8år så lade jag av direkt men har börjat igen. käka tugummin :e

Mitt bankkonto säger 2:83,- så något smågodis kan jag inte köpa på en vecka. Inte tuggummu heller, så ska jag vänta med att sluta till nästa csn kommer?

/r Jag tyckte det var så grymt passande att sluta snusa nu eftersom jag inte har råd att köpa snus och blir därför tvingad att sluta, om jag inte springer runt och lånar dollars.

/r2 i fredags snusade jag som vanligt, i lördags var jag för jävla bakis för att kunna snusa och i söndags hade jag bara 2 snus kvar och det var allt jag snusade, så man kan kanske se det som min nedtrappning :) Nu har jag iallafall varit vaken i en timme, ingen snus än men jävlar vilket sug.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Tycker frasen "Dagens I-landsproblem passar bra här!" ;)

Medlem sedan jan. 2004132 inlägg

Sluta direkt!

Förlåt. Jag drar upp denna tråden nästa gång det blir aktuellt att sluta (dvs. när jag har råd att köpa chips och godis)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Är inne på dygn 21 utan nikotin nu och det går..

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Om det är själva "böket" (dosan, pilla upp något under läppen osv) du är ute efter så kanske Choice kan vara något?

Aja, jag har iallafall lagt av med alla läsk.
Har druckit en 33cl RC-cola (råkade beställa läsk med pizzan, gammal vana och kände mig tvingad att dricka upp den, smakade skit ändå) Sen lite Hallondsoda när jag groggade. Annars ingen läsk sen snart en vecka tillbaka.

Kaffe som jag drack några kannor av innan jag flyttade hemmifrån dricker jag ytterst sällan, blir 2-3 koppar i veckan när jag är i skolan, och då är jag ändå i skolan en jävla massa timmar om dagen.

Jag käkade falukorv idag, något jag alltid hatat, men det var fan rätt schysst ändå och tokbilligt.

Så lite duktig är jag väl ändå?

*stirrar ut i mörkret och pillar in en prilla*

Dryden; det är bara det att Choice är nästan lika dyrt och då känns det som om jag lika bra kan snusa vanligt. Eftersom de tre anledningarna till att jag vill sluta är att det kostar sån sjuk mängd pengar. Att vissa vägrar hångla och att slippa höra mammas tjat om åldersdiabetes och fula tänder.
Det är nog det som gör det extra svårt för mig, att mina personliga anledningar till att sluta är alldelels för små.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Substitut är värdelöst, sluta helt & bryt vanan med nått.. Jag brukar skälla lite spontant på mina kollegor som aldrig gör rätt när suget är som värst, det funkar faktiskt bra med tanke på att jag bryter min vana samtidigt som själva skällandet inte tar lika hårt som det borde med tanke på att mina kollegor vet att man inte ska reta upp en kille med nikotinbegär.

Så: Sluta tvärt & varje gång attackerna kommer så får du hitta en ny vana. En del kollar på klockan, en del byter radiokanal, jag skäller på kollegor.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)