Via Arlandas hemsida, hittade jag ett bolag som flyger till Ukraina, om det nu är där som Odessa ligger: http://www.aerosvit.ca/
Flighten går till Kiev. Antagligen kan du säkert åka tåg till Odessa därifrån. Jag brydde mig inte om att kolla om det finns några resebyråer som ordnar resor till Odessa. Men det spelar ingen roll. Det är roligare att resa på egen hand. :)
Enligt vad jag kan hitta på luftfartsverkets hemsida så flyger inga bolag direkt till Odessa, men däremot så verkar det finnas många möjligheter att välja när man vill flyga efter som många bolag verkar har flyg till Odessa. Det verkar som att man kan mellanlanda i princip var som helt i östra delen av Europa.
"Please note: Quoted fares will be confirmed on the Buy Page. Prices shown above are per passenger and do not include taxes."
- det finstilta! Priset är alltså utan moms...??
Men om jag har företag, kan jag inte dra resan från företaget? Det går säkert...!
Nja, det är nog inte moms tillkommer, däremot andra skatter som inte är så höga. Dra av är förstås möjligt, men såvida du inte bedriver kvinnoimport som affärsrörelse tror jag inte det håller vid en skattegranskning... ;)