webForumDet fria alternativet

stockholm --> odessa

Resor

7 svar · 426 visningar · startad av Eclipse

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg
Frågan#1

Hur och var hittar jag en resa till Odessa?? Odessa ligger i Ukraina. Eller måste jag flyga till Kiev?

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Via Arlandas hemsida, hittade jag ett bolag som flyger till Ukraina, om det nu är där som Odessa ligger: http://www.aerosvit.ca/
Flighten går till Kiev. Antagligen kan du säkert åka tåg till Odessa därifrån. Jag brydde mig inte om att kolla om det finns några resebyråer som ordnar resor till Odessa. Men det spelar ingen roll. Det är roligare att resa på egen hand. :)

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

Enligt vad jag kan hitta på luftfartsverkets hemsida så flyger inga bolag direkt till Odessa, men däremot så verkar det finnas många möjligheter att välja när man vill flyga efter som många bolag verkar har flyg till Odessa. Det verkar som att man kan mellanlanda i princip var som helt i östra delen av Europa.

Tack!

Hittade denna igår: http://www.doodle.se/home.do

Billigaste var
"Summa att betala 5.197 kr "

Då mellanlandar man i Budapest. SAS kostar 8-9.000:-....

Den du tipsade om (tack, tack!!) kostar 478 USD och då mellanlandar man i Kiev. Om dollarn är 7 spänn blir det 3.350:-.

Jag flög till Moskva för två år sedan och det kostade 1.600:-!

[redigera]
"Please note: Quoted fares will be confirmed on the Buy Page. Prices shown above are per passenger and do not include taxes."

- det finstilta! Priset är alltså utan moms...??

Men om jag har företag, kan jag inte dra resan från företaget? Det går säkert...!

Украина

ella01.jpg
Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Eclipse skrev:

"Please note: Quoted fares will be confirmed on the Buy Page. Prices shown above are per passenger and do not include taxes."

- det finstilta! Priset är alltså utan moms...??

Men om jag har företag, kan jag inte dra resan från företaget? Det går säkert...!

Nja, det är nog inte moms tillkommer, däremot andra skatter som inte är så höga. Dra av är förstås möjligt, men såvida du inte bedriver kvinnoimport som affärsrörelse tror jag inte det håller vid en skattegranskning... ;)

Jag gör hemsidor på ryska.

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Eclipse skrev:

Jag gör hemsidor på ryska.

Då borde det funka...

285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
150 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
149 ms — ändringar (db)