webForumDet fria alternativet

Megadeth?

Musik

10 svar · 372 visningar · startad av Lofberg

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg
Frågan#1

Gled in på Rocks, och ut kom jag med Megadeth - The World Needs A Hero samt Manowar - Fighting The World.

Vad tycker wF's hårdrock-boys om Megadeth (och Manowar)? :) Båda skivorna är enligt min mening underbara :e

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag har faktiskt inte hört The world needs a hero, men klart man gillar Megadeth. Slutade visserligen att lyssna på Megadeth efter Countdown to Extinction, men jag har lyssnat en del på nya skivan The system has failed, och känner lite för att ta igen det jag missat.

Favorit-Megadeth-skiva släppt efter -92?

Mvh

Det här är faktiskt min första platta med Megadeth. Har dock hört en massa annat med dem. Just Countdown to Extinction är väl den jag är mest sugen på nu.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Hmm, man kanske får köpa sig något. Skivorna har ju nyligen släpps remastrade till bra priser. :)

Jag funderar på om jag inte har Youthanasia någonstans förresten. *börjar leta*

(det luktar f.ö. jordgubbsglass om mina händer. aningens off topic, men jag tyckte det var viktigt att meddela.)

Det var faktiskt väldigt viktigt att veta... ;)

Medlem sedan okt. 2002142 inlägg

Peace sells....but who's buying? var nog den första plattan jag hörde av Mustaine och grabbarna. Helt klart en av deras bättre.

Beträffande Manowar så tycker jag personligen inte att det finns något bättre än att dra på "Blow your speakers" i hög volym när hustrun gnäller över lite huvudvärk. Huvudvärken släpper ju i och för sig inte, men hon gör så många roliga grimaser då.

Annars anses väl Manowar väl vara lite hårdrocks-pajaser som fortfarande sätter en ära i att spela högre än alla andra och att hitta så många rimord till "Sword, Blood och Valhalla" som bara är möjligt. Men de har levererat en mängd riktigt bra rockrökare genom åren.
"Brothers everywhere raise your fists into the air, we're warriors warriors of the world!" :birp

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

2 eminenta band!

Unkdor skrev:

"Brothers everywhere raise your fists into the air, we're warriors warriors of the world!"

Från skivan med låten "Courage" va!? Blir mitt nästa köp tillsammans med Countdown to Extinction, då ;)

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

[pratar enbart Manowar]

Näe... Courage är från Louder than hell som kom 1996. Jag tycker Manowar är helt underbara. Med t ex låtar som Secrets of steel, Guyana, Dark Avenger och liknande har dom ett lite unikt sound tycker jag, för jävla bra!! Har tyvärr spelat sönder alla skivor, men idag hittade jag på nätet en bootleg från Sweden Rock 1999 när jag såg dom. Lite lustigt att det kom en tråd om Manowar bara för det. Angående Fighting the world plattan tycker jag den är riktigt bra, mitt i deras storhetsperiod ju. Drog på Holy War högt nu bara för det. Men numera har dom ju tyvärr gått och ändrat stil totalt, låter ju inte alls som förr :( ...skrev faktiskt ett mail till dom och frågade...

Hi..! I love Manowar I could write much how I do, but I guess you have already heard a lot such mails... So I have a question... I think Manowar was a little better before.. just a little... but especially Eric's voice have changed a little... before it was more powerful and clear but now it's sounds more strained! Is it because the aging process or his will? ... Best regards / Daniel ...with a curious soul

Sent: 2000-05-02 00:38 Subject: HAIL Daniel!!! _________________________________________________________
HAIL Daniel!!! I change my voice to suit the style of the song. I am one of the few singers that tries to create a vocal mood to suit the character of the song. There are times when it is necessary for me to scream, laugh, shout, and even at times whisper. So what your hearing are different interpretation of the songs. HAIL AND KILL!!! Eric, Scott, Karl and Joey https://www.MANOWAR.com

/red: Just det ja, det där var innan "Warriors of the world" kom ut. I och med den plattan är det ju inte Manowar längre...

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

...men angående Megadeth då... dom är bra också... jag tycker de bästa plattorna är "Peace sells... but who's buying" (1986) och "Rust in peace" (1990)... rekommenderas! glöm inte dom Lofberg...

Weee! Köpte Youthanasia idag. Grymt bra. Kan nog få klassas som bättre än The World Needs A Hero :e

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)