Varför whie?
Frikänd!
59 svar · 1 615 visningar · startad av M.Cheraghi
Så fejnt. :D
PersianBulldog skrev:
Varför whie?
Dörför att han är oskyldig. hade han inte varit oskyldig, så hade han blivit dömd!
M.Cheraghi skrev:
PersianBulldog skrev:
Varför whie?
hade han inte varit oskyldig, så hade han blivit dömd!
FYI så händer det ibland att skyldiga går fria samt vice versa.
Det är bara så jävligt att hela Sverige ska gulla med den där Jonsson
Awwww stackars Calle; fast i de hemska grekernas järngrepp.
PersianBulldog skrev:
M.Cheraghi skrev:
PersianBulldog skrev:
Varför whie?
hade han inte varit oskyldig, så hade han blivit dömd!
FYI så händer det ibland att skyldiga går fria samt vice versa.
Det är bara så jävligt att hela Sverige ska gulla med den där Jonsson
Awwww stackars Calle; fast i de hemska grekernas järngrepp.
I mina ögon är man oskyldig så länge man inte är dömd, man kan få vara misstänkt, men man kan inte i mina ögon anses som skyldig!
Jag har festat ihop med Calle ett flertalet gånger, både före och efter han var på Kos, har en del gemensamma kompisar, så jag anser mig inte som hela Sverige.
Visst har Calle delat ut en eller två högerkrokar här och var, men dom personerna vet varför dom fick en rak höger. Calle är inte en person som skulle kunna knivhugga någon, allra minst 8 hugg. Jag har dock haft mina perioder där jag tänkt att han kan vara skyldig. Det är min personliga åsikt, och jag kräver inte att någon annan ska känna som jag. Men jag är glad att Calle kommer komma tillbaka.
Bevisningen i detta fall har även talat för sig själv, bristande vittnesuppgifter, dålig hantering utav calles tröja, calles blos framme i 11 timmar efter att han lämnade blodprov i ~30 graders värme, ingen brottsplatsundersökning gjordes, vittnen på platsen hördes aldrig, endast anhöriga som var där.
Den bevisning är väldigt föga i mina ögon, och tycker inte att man ska avtjäna ett fängelstraff grundat på denna bevisning.
(hade han varit skyldig hade han nog brutit ihop i grekiskt fängelse och erkänt. Han har alltid tagit ansvar för sina handlingar hittills.)
M.Cheraghi skrev:
I mina ögon är man oskyldig så länge man inte är dömd, man kan få vara misstänkt, men man kan inte i mina ögon anses som skyldig!
Visst är det så; en misstänkt skall inte anses som skyldig men jag tycker ändå inte en frigivelse garanterar oskuld.
Enligt det jag hört var Jonsson nationalist med vana att alltid bära kniv. Vidare; såg någon Rapport-inslaget filmat på Arlanda när Calle återvände? Bara jag som skymtade skinheads? Han har även burit tröjor med fosterlandsymboler under flertalet inslag på TV. If you put two and two together you might just see the motive... Fast media skulle ju aldrig berätta något sådant. Visserligen har det ju aldrig skadat att lämna ut lite extra information, framför allt om det gällde en grek som var misstänkt för att ha knivskurit en svensk. Uppståndelse skulle vara förnamnet. Men inte när det rör sig kring vår Carl. Silberskys lilla Carl. Han får ju inte utsättas för skepticism av sitt eget folk, eller hur?
PersianBulldog skrev:
M.Cheraghi skrev:
Visst är det så; en misstänkt skall inte anses som skyldig men jag tycker ändå inte en frigivelse garanterar oskuld.
Enligt det jag hört var Jonsson nationalist med vana att alltid bära kniv. Vidare; såg någon Rapport-inslaget filmat på Arlanda när Calle återvände? Bara jag som skymtade skinheads? Han har även burit tröjor med fosterlandsymboler under flertalet inslag på TV. If you put two and two together you might just see the motive... Fast media skulle ju aldrig berätta något sådant. Visserligen har det ju aldrig skadat att lämna ut lite extra information, framför allt om det gällde en grek som var misstänkt för att ha knivskurit en svensk. Uppståndelse skulle vara förnamnet. Men inte när det rör sig kring vår Carl. Silberskys lilla Carl. Han får ju inte utsättas för skepticism av sitt eget folk, eller hur?
Nationalist, han älskar Sverige, och han har aldrig haft något emot mig ;) inte ens på fyllan. Så att han skulle vara främlingsfientlig är något kul påhitt från folk med för lite att göra, för jag har aldrig hört honom säga något främlingsfientligt, inte heller sett honom i sällskap med skinheads (vem har sagt att man är främlingsfientlig bara för att man är skinhead? finns Skinhead SHARP, och dom är inte ett dugg främlingsfientliga)
Det var ju minst sagt lite märkligt att hans polare inte bemödade sig om att vittna till hans fördel. Inte heller de damer som skulle kunnat styrka hans historia. Svensk medias behandling av honom har varit extremt ensidigt positiv, med några få undantag. Sedan verkar grekerna gjort en dålig polisutredning, vilket förmodligen blev hans smala lycka.
PersianBulldog skrev:
Han har även burit tröjor med fosterlandsymboler under flertalet inslag på TV. If you put two and two together you might just see the motive...
Fyfan, du borde låsas in. Det är sånna som du som gör det totalt omöjligt för mig att gilla mitt eget land.
oelbal skrev:
PersianBulldog skrev:
Han har även burit tröjor med fosterlandsymboler under flertalet inslag på TV. If you put two and two together you might just see the motive...
Fyfan, du borde låsas in. Det är sånna som du som gör det totalt omöjligt för mig att gilla mitt eget land.
På vilket sätt har jag hindrat dig? Du (och Carl) får gilla erat land så mycket ni vill. Men om du har polare som är skinheads och du har som vana att bära kniv (som du sedan hugger en grek med) börjar gränsen, mellan gilla sitt land och något helt annat, tunnas ut. Gilla ditt land så mycket du vill; ingen hindrar dig från, vad var det det kallades, patriotism.
På vilket sätt har jag hindrat dig?
Genom att spä på myten att man är rasist om man bär fosterlandssymboler.
Gilla ditt land så mycket du vill; ingen hindrar dig
Det är precis det du gör.
M.Cheraghi skrev:
..., och han har aldrig haft något emot mig ;) inte ens på fyllan.
Så alkohol/drogpåverkan/~fylla är en okej ursäkt till att slå ner någon/vara rasistisk?
Dryden skrev:
M.Cheraghi skrev:
..., och han har aldrig haft något emot mig ;) inte ens på fyllan.
Så alkohol/drogpåverkan/~fylla är en okej ursäkt till att slå ner någon/vara rasistisk?
Nej men på fyllan brukar det i många fall hända att sanningen kommer fram ;)
oelbal skrev:
myten att man är rasist om man bär fosterlandssymboler.
Jag påstår att man är det i kombination med Carls övriga handlingar samt pga de övriga omständigheterna. EOD
Du får mer än gärna ha dina fosterlandssymboler och uttrycka din nationalism och därtill även din kärlek för fäderneslandet. Be my guest. Undra bara inte varför du kommer får sneda blickar.
PersianBulldog skrev:
Men om du har polare som är skinheads och du har som vana att bära kniv (som du sedan hugger en grek med)
Men nu har han ju inte huggt ner någon grek. Han är juridiskt sett att betrakta som oskyldig. INSE. Jag säger inte att han är att gulla med, för visst verkar det lite mysko, men ingen skall fällas med en så extremt dålig bevisning.
Jag vet varken om han är skyldig eller oskyldig, för jag tror inte på media. :p
"Calle" vet nog om han själv är oskyldig eller inte.
PersianBulldog skrev:
Undra bara inte varför du kommer får sneda blickar.
Du fattar verkligen inte, eller hur? Du, tillsammans med alla andra rasistiska invandrare, bär ansvaret till att vanligt folk blir nerslagna på stan om de viftar med en Svensk flagga. Det är den hårda sanningen, och det är precis den sanningen som gör att jag måste vara rädd för invandrargäng när jag går ute på stan.
/me håller faktiskt med oelbal.
Nu lugnar vi ner oss va grabbar, gäller samtliga deltagare i tråden, denna tråd handlar om Calle Jonsson och ingen/inget annan/annat.