Är någon här på wF bekant med hur rutinerna ser ut på Skatteverket? Följande har inträffat:
1. Jag e-postar den 5 april en fråga till norrland@skatteverket.se angående hur jag går tillväga för att bifoga lite dokument rörande min deklaration (då det uppenbarligen inte går att göra via e-deklarationen). Det hela gäller en överklagan på avdrag som inte gick igenom förra året. Jag skickar inte in några dokument vid detta tillfälle, utan vill försäkra mig om korrekt väg att gå.
2. Idag får jag svar - per snigelpost (ni vet, ett sådant pappersbrev som en liten postmupp går och slänger i brevinkastet/brevlådan några gånger i veckan). Bara grejen att de kort och gott inte svarade på mitt brev gör mig smått irriterad, men föga förvånad.
3. Nåväl, "Intressant" tänker jag, så jag öppnar brevet och läser - avslag. De har alltså, utan att ha fått ta del av min nya skriftliga överklagan, givit mig avslag.
Bättre att ringa dem. Det gör jag alltid och brukar faktiskt få ok svar.
I slutändan är det troligtvis den vägen jag får gå. Min tanke från början var att "Ah, jag drar iväg mailet nu efter stängning (/runt 18:30) så har jag svar i morgon innan lunch.". Jo tjena. :l
Mina e-postsvar tidigare idag måndag lär jag väl säkerligen också få svar på per papperspost. Allt annat ser jag som ett mirakel.
248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849