webForumDet fria alternativet

Diverse tvättfunderingar

Småprat

4 svar · 282 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Det var kul i helgen, men en lek med ägg slutade med äggens beståndsdelar lite här och var, så nu brottas jag med lekens baksida - hur få bort äggresterna? :q

Strax efteråt spolade jag bort det värsta med kallvatten (väl vetandes att äggviteämnen härdar vid 37 grader ;)) men eftersom det var utomhus och solsken hade en del kanske hunnit stelna i alla fall.

Alltså, kan man bara slänga in det hela i tvättmaskinen, sätta det på 30 grader och köra som vanligt med tvättmedel o sköljmedel eller ska man trixa på nåt speciellt sätt som underlättar det hela?

Likaså fick mina väl inpartajade skor en klockren träff på ett ägg, så de borde få samma behandling känns det som. Hiva i nån handduk samtidigt så det inte klonkar så förbannat och köra samma visa där?

Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg
Medlem sedan mars 20021 239 inlägg

Jesper T skrev:

http://www.viadirekt.nu/guide/Sevia...0,,20-6,00.html

Ägg fanns väl inte med där?

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Har för mig att det bara var att tvätta, fick lite ägg på mig under en påskfest för ca 15-20 år sedan.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Ska väl tilläggas att jag har googlat efter nåt relevant svar, men bara hittat typ "Ägg: Kallt vatten eller ljummet tvålvatten" vilket är något informationsfattigt. ;)

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)