webForumDet fria alternativet

Måste skriva av mig..

Träning & hälsa

40 svar · 1 148 visningar · startad av Bire

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg
Frågan#1

Slutade snusa igen i början av veckan, har vart nikotinfri i 3 dygn nu & det är så jävla jobbigt just nu att jag håller på att bli galen! Har aldrig någonsin vart nikotinfri så här länge.. Har alltid tagit en cigg eller en snus då & då när jag "slutat" tidigare.. Nu tänkte jag testa att va stark!

Skulle underlätta med en käftsmäll så tandköttet sprack eller nått, funderar på att reta upp nån stor sate som kan misshandla mig!!!

Uäääää! Börja för fan inte med nikotin eller andra beroendeframkallade droger, det är så jävla lamt att du inte kan förstå!

Obs, det här är varken aprilskämt eller trams.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Lycka till. :bire

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Bire, jag slutade snusa för drygt fyra år sedan. Eftersom jag klarade det så klarar du det också!

Fortsätt så!

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Jag slutade snusa en gång i tiden. (att jag sedan började igen efter ett par år är en annan diskussion)
Jag slutade tvärt och för mig gick det jobbiga i perioder. Först var det de tre första dagarna som var ett helvete. Sedan blev det lite lättare. Sedan blev det ännu lite lättare efter ca tre veckor.

Håll ut bara Bire, snart är det värsta över. Efter det är med mest det psykiska behovet du skall kämpa mot, d.v.s vanan att snusa, och inte det fysiska.

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Starkt av dig. :bire

Jag själv både snusar och röker. Ska dock sluta med rökandet snart, när allt faller på plats, hoppas jag.

Lycka till, Bire. Är du en riktig man så klarar du det. :)

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Starkt jobbat Bire! :) Blir det riktigt jobbigt, testa nikotinplåster eller nikotintuggummi. Det borde ge någon slags lindring.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Bire skrev:

Börja för fan inte med nikotin eller andra beroendeframkallade droger, det är så jävla lamt att du inte kan förstå!

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Har själv rökt, men slutat. Det är jobbigt i början och sedan blir det lättare. Har varit rökfri i över ett halvår nu, men får fortfarande abstinenskänningar.
Måste bara slå ett slag för Apotekets sluta röka/snusa broschyrer som faktiskt är riktigt bra. Där står tydligt beskrivit saker som gör det kollosalt mycket lättare att sluta. Söker du google kommer du säkert också hitta många tips.
Det handlar inte om nikotinet för de flesta mer än just de här dygnen som du snart är igenom, utan om att bryta vanan. För mig var iaf. Apoteksbroschyrerna det som underlättade mest i just vanebrytandet.
Een sak som fungerar utomordentlig bra är att verkligen anstränga sig för att tänka på något annat. Ät russin varje gång du blir sugen på en snus, eller kolla klockan eller dylikt, vad som helst, bara du får en ny vana för att bryta den gamla. Mer om detta i tidigare nämda broschyrer.
Bara mina erfarenheter ;)
Och nej, pröva inte nikotin där hemma. Det är inte speciellt kul att lägga av :(

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Re: Måste skriva av mig..

Bire skrev:

Slutade snusa igen i början av veckan...

Detta förklarar alltså denna tråden: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=122607&forumid=102

Lycka till!

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Är man så dum att man börjar, får man skylla sig själv. Lucky me att jag aldrig ens prövat snusa eller röka.

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

magnusfernstrom skrev:

Är man så dum att man börjar, får man skylla sig själv. Lucky me att jag aldrig ens prövat snusa eller röka.

Inte jag heller :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

magnusfernstrom skrev:

Är man så dum att man börjar, får man skylla sig själv.

Det är helt sant, men samtidigt brukar jag ge fina creds till den som har bestämt sig för att sluta! Det är bättre att uppmuntra dem än att tracka ner dem för att de en gång började. Min syster exempelvis. Urfåniga henne som en gång började röka men nu uppmuntrar jag henne ordentligt när hon håller på att sluta. :)

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Slutade själv med Coca-Cola i onsdags men tyvärr så gick det inte längre än tills idag då jag blev tvungen att inhandla en flaska...

Hoppas kunna göra ett nytt försök på Måndag och jag hoppas verkligen att det går bättre då, För jag har bestämt mig för att jag helt enkelt måste sluta nu innan det går förlångt...

Efter att ha drukit ca 2 liter varje dag i över två år har jag börjat inse att jag har blivit smått beroende av Världens godaste dryck...
För nu har det gått så långt att jag inte längre klarar av att vara utan i över 5 timmar innan jag får extrem huvudverk, Och eftersom man e på jobbet i över 9 timmar varjedag så får man jobba i 4 timmar varje dag med huvudverk och detta går inte att leva med i längden och därför så har jag bestämt mig för att sluta...

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Se till att försöka göra nånting hela tiden. Behovtankarna brukar alltid smyga sig fram när man inte göra nånting. :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Grattulerar dig Bire, och andra som kan ta sig ur begäret.
Jag tror att du har detta som en god reskamrat i resten av livet och definitivt under denna månad. Stå på dig.
Jag lyckönskar er alla som tar er ur begäret.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Bire, om du klarar av att hålla dig nikotinfri så kommer jag att sluta dumdryga mig och vara precis så snäll och go som du vill att jag ska vara. Vad säger du om det erbjudandet?

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Esen skrev:

Slutade själv med Coca-Cola i onsdags men tyvärr så gick det inte längre än tills idag då jag blev tvungen att inhandla en flaska...

Ett annat bra skäl till att sluta dricka coca-cola:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=393113&previousRenderType=1

Själv har jag funderat på att sluta med lypsyl, som jag varit beroende av i minst 10 år. Men det går lite trögt... :l

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Fia skrev:

Esen skrev:

Själv har jag funderat på att sluta med lypsyl, som jag varit beroende av i minst 10 år. Men det går lite trögt... :l

Lypsyl innehåller samma restprodukter av petrolium om vaselin

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Fia skrev:

Det var som fan. Hade jag ingen aning om. Detta leder helt klart till en bojkott av Coca-Cola för min del. Köper iofsejj inte Cola speciellt ofta, men nu ska det bli mer sällan. Är redan insatt i bojkottning nu efter besök på https://www.bojkott.nu :e.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Go bire!

Hoppas du lyckas med att vara nikotinfri framöver också! :)

Det där med colan var ju rätt intressant. Skippar däremot Colan av den enkla anledningen att det är sjukt mycket socker i den.

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)