FreeZer skrev:
..., fungerar det lika bra som Telia (tänkte på nätet) för t.ex. Comviq har lite dålig täckning här uppe...
Ja, Telia och Halebop kör på samma nät så täckningen bör rimligtvis vara den samma.
15 svar · 736 visningar · startad av FreeZer
Reklam från Halebop
Nu ringer du för 0 kr/min till alla med Halebop kontantkort och för bara 99 öre/min till alla andra. Alla dagar, dygnet runt!
Med Halebop får du det bästa av allt:
- 0 kr/min inom Halebop (öppningsavg tillkommer)
- 99 öre/min till alla andra (öppningsavg tillkommer)
- 49 öre/SMS
- Sveriges bästa täckning
- Ingen bindnings- eller uppsägningstid och inga månadsavgifter
- Ladda överallt (fr o m 1/6 utgår en serviceavg på 5 kr/laddning vid laddning med sifferkod)Allt det här får du som Halebopkund. Det enda du behöver göra är att ringa, SMSa, MMSa eller använda GPRS för minst 49 kr/mån. Förbrukas inte 49 kr under en månad dras mellanskillnaden från kontantkortet i alla fall. Om du inte förbrukar 49 kronor från kortet under 3 månader i rad slutar kontantkortet att fungera.
Nu har jag Telia refill och funderar på att byta, fungerar det lika bra som Telia (tänkte på nätet) för t.ex. Comviq har lite dålig täckning här uppe...
FreeZer skrev:
..., fungerar det lika bra som Telia (tänkte på nätet) för t.ex. Comviq har lite dålig täckning här uppe...
Ja, Telia och Halebop kör på samma nät så täckningen bör rimligtvis vara den samma.
Vad är öppningsavgiften då? 10 kr?
Öppningsavg för samtal - 66 öre/samtal
http://www.halebop.se/halebop/control/hmobile?url=/hmobile/about/pricesPhonecalls.jsp
Beställde portering i går och jag förutsätter att det, när det gäller täckningen, kommer fungera lika bra som mitt Telia Refill-kort gjort. Kan återkomma i frågan nästa vecka (även om jag inte bor i Norrland märker jag ändå av hur mycket sämre Comviqs täckning är).
Har haft halebop men bytte för att jag tyckte att det var helt värdelöst.
Vad var det som var dåligt då?
Den totala avsaknaden av support t.ex. Sen verkar dom tjänster man kan beställa via sms bara funka sporadiskt. :l
Dålig support kan jag förhoppningsvis leva med. Hittills har jag aldrig behövt kontakta Telias support med något mobilärende. Vi får väl se om jag är lika negativt inställd som du är om någon månad :).
Jag har Halebop och är helnöjd. Hade Telia Refill innan och har inte märkt av någon skillnad förutom att det är betydligt billigare. Tidigare hade Halebop 10 öre kvällstid, men det tog de bort och utjämnade det med 99 öre dygnet runt. Det är lite trist tycker jag dock.
Nackdelen med Halebop är att det inte finns någon telefonsupport (såvitt jag vet), utan endast epostsupport vilket ju kan vara jobbigt om man snabbt vill ha svar på någon fråga. Men å andra sidan så ringde jag aldrig till Telias support under mina tidigare fyra år hos dem så varför ska jag behöva ringa Halebop? :)
Hm, helt plötsligt - helt utan vidare - har jag helt plötsligt 100 kr extra på mitt Telia Refill-kort (nej, jag har inte fyllt på). Giltighetstiden är dock inte förlängd. Har de fått in porteringsordern och försöker behålla mig som kund, tro? ;)
Hej muskot,
Ja du. Jag minns inte riktigt hur det var när jag skaffade det, men det är mycket möjligt faktiskt. Pengarna som finns på refillkortet går ju automatiskt över till Halebop.
Tydligen har mitt Telia-kort automatiskt konverterats till ett Halebop-kort. Smidigt, men också en del problem eftersom jag inte längre kan använda t ex. GPRS och MMS. Lyckas inte hitta någon inställningsinformation på halebop.se. Har registrerat mig för att se om informationen eventuell kräver inloggning, men jag har ännu inte fått något lösenord skickat till mig. Dåligt.
Någon med Halebop som kan berätta vilka inställningar som används?
Själv är bäste dräng:
Inställningar för GPRS:
IP-adress: 010.254.254.254
Port: 9201
Bärare: GPRS
APN: halebop.telia.se
Startsida: wap.halebop.se
Inställningar för WAP via GSM:
IP-adress:010.254.254.254
Tel nummer: +46 705960301
Startsida: wap.halebop.se
Samtalstyp: ISDN (Analog om du är utomlands)
Inställningar för MMS:
Adress: http://mmss/
IP-adress: 193.209.134.132
Port: 9201
APN: mms.telia.se
Användarnamn: mms
Lösenord: telia
Halebop ägs av telia(tror dom är enda ägare) och är en virituell mobiloperatör som använder telias nät så vad gäller täckning märker man ingen som helst skillnad(av förklarliga skäll)!
Halebop är helt enkelt telias lågpris märke för mobiltelefoni, har själv goda erfarenheter av halebop, det enda dåliga är att dom är ganska efterhängsna när man byter till annan operatör, men det är ju även roligt att dom vill behålla en som kund. För tillfället använder jag själv vodafone och är även nöjd med dessa.
Ok, det låter på er som att jag kommer bli nöjd av att byta till Halebop :)