webForumDet fria alternativet

Resa till Frankfurt

Resor

8 svar · 492 visningar · startad av Mika3l

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg
Frågan#1

Tjo!

Läste precis en av mina stora idoler Christoph Schneider skulle masa sig till Musikmesse i Frankfurt som går av stapeln 6-9 april (9e kommer han dit och då måste jag vara där ;))! Är jävligt sugen på att få skåda lite ordentligt med trummor och allt annat mysigt i musikens värd och Musikmesse är ju ingen liten mässa och med tanke på att Christoph kommer dit så kan jag inte sticka under stolen med att jag är jävligt sugen på att åka och att jag har en dräggelsträng från munnen till golvet. ;)

Men jaja... Till frågan.
Hur tar man sig billigast (kommer säkert inte ha råd i vilket fall som hellst men det skadar ju inte att kolla upp) till Frankfurt och sedan hem? Bor ju i Karlstad men Stockholm fungerar också som avreseort. Skulle egentligen räcka med att komma dit tidigt på morgonen den 9e och vara där och åka hem sent på kvällen men det känns som att tiden blir knapp om det skulle bli flyg (incheckning och sånt och troligtvis en ganska lång transportsträcka). Men det skulle vara väldigt gött att slippa hotellkostnad.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Frankfurt har ju en skapligt stor flygplats, så hade jag varit i dina kläder så hade jag definitivt kollat på flygstolar som första punkt. Vilka flygbolag du kan ta dig dit med vet jag dock inte.

Tillägg: Vem sa att det var billigt att flyga? ;)
Flygtorget.se kan du ju alltid leta. Kika dock inte för länge på min snabbsökning. Det blev inte särskilt billigt. :e

Kollade precis Ryanair, kostade typ 200:- för en biljett (enkel). Dock var detta från Skavsta och jag han vara i Frankfurt runt 20 minuter innan planet hem gick. ;)

Boende förresten. Känns som att hotell kommer bli lite dyrt för det verkar som att det blir minst en, troligtvis två, nätter (8-10e). Någon som vet vart man kan söka efter vandrarhem och liknande?

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Mika3l skrev:

Boende förresten. Känns som att hotell kommer bli lite dyrt för det verkar som att det blir minst en, troligtvis två, nätter (8-10e). Någon som vet vart man kan söka efter vandrarhem och liknande?

Googlade upp den här länken:
http://www.europeanhostels.com/fall/listings/germany/frankfurt/

Lysande länk ju! Tack! :) Sökte runt men jag hittade aldrig någon sida som var överskådlig!

Flyg ner tiiidigt från Skavsta den 9e och flyg hem rätt tidigt den 10e verkar ganska perfekt med en natt på Hotel Europa.
Tack för era tips!

Nu måste jag bara försöka få ihop det hur jag ska lyckas ta mig till Skavsta och lite sånt. :p

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Tänk på att du hamnar på Frankfurt Hahn och inte Frankfurt Intl. D.v.s. det tar c:a 2 timmar med buss till Frankfurt.

Oooops! Det var ju en inte helt perfekt överraskning! :o

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)