webForumDet fria alternativet

Gaaaah, allt pajar

Småprat

9 svar · 429 visningar · startad av K@llen

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg
Frågan#1

Tur att man ska flytta ut på onsdag. För två månader sedan pajade kyl/frys. För fjorton dagar sedan pajade kranen i köket. Och nu i kväll drog jag ut spisen och flyttstädade bakom, men nu vill den inte starta igen. Efter 10 år verkar allt paja samtidigt. :(

Lite pinsamt att felanmäla spisen på tisdag när jag flyttar på onsdag. :r

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

10-årsgaranti? :e

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Är det hyreslägenhet så är det nog bäst att du meddelar ägaren det. Trots allt ska ju i så fall lägenheten kontrolleras innan nästa inflytt och då ska allt vara i topptrim.
Om du inte anmäler dessa saker inom rimlig tid så riskerar du nog att få punga ut med kostnaderna för allt DU har förstört :e

Spisen kan dom inte klandra dig för, städa bakom spisen är ett måste innan man lämnar en hyreslägenhet, och är inte spisen i sånt pass skick att den inte klarar av en 60-70 cm resa ut på golvet så var det nog dags för en ny spis för 5 år sedan ;)

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Frys/kyl är bytt. Kran är lagad sedan tidigare. Och spisen fungerar nu igen, fråga mig inte varför den tog time out i går. Topp trim, nej, den är långt ifrån topptrim, just därför jag flyttar. Efter 3 års tjat om golv fria från torrsprickor och tapeter som sitter fast gav jag upp och flyttar. ;)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

K@llen skrev:

Efter 3 års tjat om golv fria från torrsprickor och tapeter som sitter fast gav jag upp och flyttar. ;)

Vad kräsen du är. ;)

Jag har i alla fall samma roliga erfarenheter fast med elektriska prylar.

1. För några år sedan gav lasern upp i cd-spelaren. En lagning och den varade några månader men gav därefter upp igen. Efter flera månader fick jag ett infall och testade cd-spelaren. Då fungerade den helt plötsligt och har fungerat fläckfritt sedan dess.

2. Min bildskärm lägger av. Svartnar från och till. Köpt på Elgiganten.

3. Reste mig från datorn och slog till luckan till cd-brännaren som vred sig och slutade fungera. I panik var jag tvungen att leta upp en backuptjänst på nätet för att kunna spara viktiga filer.

4. Mitt PlayStation 2 lägger av. Den förbannade lasern igen. Köpt på Elgiganten.

5. Bojkott av Elgiganten inleds.

Ska det vara så svårt att få fanskapen att fungera längre än garantitiden plus en dag?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Pace skrev:

Ska det vara så svårt att få fanskapen att fungera längre än garantitiden plus en dag?

Tillverkarna verkar ha extrema problem med just det - min mobil kraschade nåt våldsamt innan jul och den ville inte ens gå igång efter att jag tänkte kolla på ett sms.

Tre veckor efter garantitidens utgång. :l

Fortfarande idag kommer jag på folk som jag haft numret till men tappat iom kraschen. :(

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Jag har en mobil som börjar få några år på nacken, så jag har skrivit in alla sparade nummer i adressboken. :i Kanske ett tips? :)

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

:stefan: skrev:

Pace skrev:

Tillverkarna verkar ha extrema problem med just det - min mobil kraschade nåt våldsamt innan jul och den ville inte ens gå igång efter att jag tänkte kolla på ett sms.

Fortfarande idag kommer jag på folk som jag haft numret till men tappat iom kraschen. :(

Skyll dig själv om du inte utnyttjade konsumentköplagens tvååriga reklamationsrätt.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Pace skrev:

Tre veckor efter garantitidens utgång.

Ocn ni går runt å tror att det är tillfälligheter? Ingen tillverkar gör idag gör prylar som håller längre än nödvändigt, det ligger en dubbel "besparning" i detta, för det första, matrialkostnaden, billiga klena matrial är bra för förtjänsten, resevdelslager kan hållas till ett minimum, vem lagar en pryl för 2000 när en ny kostar 2200?
Sedan köper vi nytt från samma tilverkare och blir "blåsta" igen ;) ("den var ju så bra medan den fungerade")

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Axel: Alldeles analogt? Du är inte klok. ;)
Nu kör jag backup till datorn via blåtand, smidigt som attan. :)

clarkbones skrev:

Pace skrev:

Skyll dig själv om du inte utnyttjade konsumentköplagens tvååriga reklamationsrätt.

Nä, jag orkade inte hålla på och bevisa att felet var ett konstruktionsfel som uppstått innan jag köpt telefonen. Nu har jag en bättre! ;)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)