Reservnycklar?
Vad är det för bil?
Jo, min farsa har lyckats låsa in bilnycklarna i bilen.
Så nu undrar vi om någon därute har några idéer på vad vi ska göra? En låsöppning är ju ganska dyr, om man säger så.
22 svar · 785 visningar · startad av LeonL
Jo, min farsa har lyckats låsa in bilnycklarna i bilen.
Så nu undrar vi om någon därute har några idéer på vad vi ska göra? En låsöppning är ju ganska dyr, om man säger så.
Reservnycklar?
Vad är det för bil?
Reservnycklar, nej.
Bil? En Ford Sierra 2.0i Ghia.
kör ned en tunn men stadig metallmojäng som du vrider till en krok i ena änden mellan rutan och dörren. Haka sedan tag i det första som tar emot och draaaaa ;)
Nä skämt åsido - det kanske inte funkar på nyare bilar...?
Esen skrev:
Vad kostar en Låsöppning?
Knapp 900:-.
Kanske e biligare att kracha en ruta och sen sätta i en ny?
Det är det min farsa funderar på. :OO
be grannen "råka" kasta nåt mot rutan så går det på försäkringen §e
kaxigt skrev:
be grannen "råka" kasta nåt mot rutan så går det på försäkringen §e
Men det blir väl endå självrisk på typ 1000:- Eller?
Tssk. Hur som helst så är det jävligt surt. Bilen står nämligen ganska långt ifrån vårt hem. (Tar typ 15 minuter att gå dit.)
Ge närmsta "knarkare" 200:- för att öppna bilen ;)
Har egentligen inte en susning på hur man öppnar en ford, dom skall vistnog vara lite jobbigare i senare årsmodeller, men dom flesta bilar går att öppna med lite ståltråd, tästa en bakdörr, och är ruta sista utvägen, ta en liten ;)
Bakdörr? Vi har ingen låsupp-moj på vår bakdörr.
Nä, men du har ett öppningshandtag? det är förbundet med dörrlåset via en wire eller länkage och det kan du påverka med en ståltråd.
frankof skrev:
Nä, men du har ett öppningshandtag? det är förbundet med dörrlåset via en wire eller länkage och det kan du påverka med en ståltråd.
Jo, men det är ett "flip-up"-handtag, så jag antar att det blir lita krångligare. Men vi skall försöka. Vi tänker nämligen gå och krossa bakre vingrutan (den minsta). :P
Sådär... snart ger jag mig av, och jag hoppas att man inte tror att vi försöker stjäla en bil. :P
Ha med er papper på att det är er bil bara så slipper ni en massa problem. ;)
En Ford går väl att öppna med vilken nyckel som helst. §jr
Nicrosoft skrev:
En Ford går väl att öppna med vilken nyckel som helst. §jr
Förut ja, det var derför dom bytte till dom konstiga låscylindrar dom har numera ;)
Några har funderat över om forden är ny. Bland de som blocket annonserar om, hittade jag ingen nyare än -95, så det är inte några purfärska bilar det rör sig om. Om det inte är alarm eller liknande i vägen, borde det väl kunna funka att sticka ner någon krok och haka tag i låsstagen.
LeonL skrev:
Sådär... snart ger jag mig av, och jag hoppas att man inte tror att vi försöker stjäla en bil. :P
Lcyka till, Men om det e någon som ser e så kommer dom antagligen tro att ni försöker stjäla den, Har ni ringt polisen och kollat att ni för göra detta?
Står den på en parkering eller på en tomt?
Testat med någon annan nyckel? Jag kan vrida upp låset på vår ena bil med en skruvmejsel. :OO