Jag hade tänkt sticka till min syrra i Innsbruck och åka lite snowboard.
Har fått höra att snus är ett bra betalningsmedel när man ska ha säsongskort och annat.
Så jag undrar hur mycket snus får man ta med sig till Österrike. Någon som vet och vill berätta? :)
Flyger till München och sen vidare med bil eller tåg om det är intressant.
Snus – bara tillåtet att sälja i Sverige
Att sälja snus är inte tillåtet i något annat EU-land än Sverige. EU förbjöd snuset 1992 för att undvika att framför allt ungdomar skulle börja använda snus. Produkten betraktades som beroendeskapande och cancerframkallande.
När Sverige förhandlade om medlemskap i EU fick landet undantag från förbudet att sälja snus. Varan får dock inte exporteras från Sverige till andra EU-länder, utan bara till länder utanför EU. Förbudet att sälja snus har ifrågasatts i två mål i EG-domstolen. EG-domstolen meddelade dock i sin dom i december 2004 att förbudet att sälja snus kvarstår. Domen påverkar inte Sveriges undantag från snusförbudet.
Nä, två stockar bör väl inte vara något större problem.
"mängdrabatt" kan väl vara svårt på det lilla, pruta vet ja ;)
en stock ligger väl runt en 2hundring för portion (190-220)
Vet inte vad de har for liftkort dar, men senast jag okte skidor (Vilket var forra veckan) fanns det bild po liftkortet de kollade stenhort po. Aven nar det galler sasongare brukar de ha ganska tydliga market i ansiktet som man latt kan urskilja dem via ;)
Produkten betraktades som beroendeskapande och cancerframkallande.
Till skillnad från cigaretter då eller? Jag säger samma sak som när jag hörde talas om detta första gången......idioter!
Ang. topic..om man nu inte får sälja i andra EU-länder finns det då inte en risk att man åker dit i tullen om man kommer med en 6-7 stockar snus? Även en storsnusare som jag skulle ha svårt att hävda att det endast är för personlig konsumtion.
Behöver du visa hur länge du ska stanna i Österrike? Om inte har de ganska svårt att bevisa att du inte ska stanna i 6-7 veckor och snusar en stock i veckan.
Vet inte vad de har for liftkort dar, men senast jag okte skidor (Vilket var forra veckan) fanns det bild po liftkortet de kollade stenhort po. Aven nar det galler sasongare brukar de ha ganska tydliga market i ansiktet som man latt kan urskilja dem via ;)
tROR DE HAR SÅNA DÄR MAGNETREMSOR MAN HAR I FICKAN.
Hehehe, löjliga lilla EU, tror det kan säga åt folk om dom får snusa eller ej, skit ner er, ingen här i finland bryr sig, snus kan köpas under disken nästan allstans i österbotten.
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e