webForumDet fria alternativet

basses stora restaurang-tråd!

Mat & dryck

11 svar · 710 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

JAAAEERÅÅ!!!!!!

Tänkte att vi kunde dela med oss av lite restaurangtips :)

Jag är själv intresserad av schyssta ställen i stockholm.
Indiskt, thailänskt, kinesiskt, kosovoalbanskt, svensk husmans.. tjaa, bara det är schysst och till överkomligt pris...

Kan själv bara tipsa standardhak (då jag inte har hunnit vidga vyerna så mycket mer än...)

Mongolian Barbeque på drottninggatan - Supernice asiatisk buffé för hundralappen. Fint men lite uttjatat.
Ming Palace vid mariatorget - Trevligt kinaställe. Plus för de fina fiskarna i entrén. Minus för avsaknaden av fina asiatiskor i personalen.
Hotell Hilton's frukostbuffé vid slussen. 70 spänn eller liknande för en sagolik frukost/brunch. Hälften av dem som går dit bor inte på hotellet utan går dit för att käka. Står sig hela dan.
En bit upp på samma gata som ovannämnda hotell finns en restaurang med lite westernfeeling. Kommer inte på namnet just nu, men det är trevligt och mumsigt käk. För den som vill ha ett helt kärln kokta musslor, en maffig hamburgertallrik eller en smarrig entrecote.

Fram med tips nu pojkar och flickor :D

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Bästa thai i stan är ju klart Koh Phangan på Skånegatan 57. Men se till att beställa bord i god tid annars brukar man få vänta minst två timmar ;)

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Måste det vara Stockholsrestauranger?

Jag favoriserar Mäster Gudmunds Källare i Jönköping.

Medlem sedan dec. 200494 inlägg

Känner mig manad att slänga in en varning. x(
Älskar själv indiskt och thai-mat. Men...
:bla Krishna på Ringvägen serverar levande insekter i maten. Äter ALDRIG där igen!
:bla Indira på Bondegatan serverar gamla friterade grönsaker som de fryst och sedan tinat i micron. :q . Går inte ens att skära igenom med kniv.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Brantis skrev:

Måste det vara Stockholsrestauranger?

Noep, men främst det jag själv är ute efter ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Har ni vägarna förbi Östersund så kan jag varmt rekommendera två ställen (eventuellt tre - läs nedan):

» Simon & Viktor - stans bästa restaurang, enligt de som vet och mina erfarenheter därifrån är enbart positiva. Härlig mat och trevlig miljö! Ligger högst upp på Stortorget, lätt att hitta med andra ord.
» Jag tänkte rekommendera salladsbaren Ragnars också, men jag hittar ingen information om den vare sig på Eniro eller Google. Ställer ligger/låg på Törnstensgränd, i samma kvarter som Mc Donalds och Game/Thorn. Får kolla upp det närmare, synd bara om de bommat igen för det stället var riktigt trevligt.
» Orkar man inte gå ut så beställer man hem. Reveljen kör hem käket. Goda pizzor/sallader och inte märkvärdigt dyra.

Tillägg:
Ragnars som jag nämner ovan finns kvar, och de har dessutom nu nattöppet för matsugna efter-krogen-gäster. :)

Medlem sedan nov. 2004438 inlägg

Ett litet axplock (med fokus på kött..):
- Alla Texas Longhorn, särskilt den på Flemminggatan - dyrt men fantastiskt gott kött.
- Narknoi - en av de bästa thail-ställena
- Helens Krog: inga märkvärdigheter men du blir mätt o belåten till rimlig penning
- Peppar: Bäst(enda?) Kajun & störst öl i stan ;)
- Sirap: Söndagsbrunch på Sirap är ett av de bästa sätten att bota en bakfylla, pannkakor, bacon & ägg osv. Enda nackdelen är att det är rökfritt.
- Moldau v Hornstull. Österrikisk husman som slår det mesta, kolla även Soldat Svejk på Östgötagatan.

Medlem sedan dec. 200494 inlägg

Gillar inte korvmojar (de har så sällan något att erbjuda en vegetarian). Men det finns ett undantag...
Lappens i Hedemora!! Bakom Hemköp, vid rondellen.
Åk dit! Du är garanterat inte den enda som gör en snabbvisit dit enbart för en tunnbrödsrulle.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Capri, Nybrogatan - Spenderade en hel del helger där när jag bodde i stan. Händer iof fortofarande att man tar en sväng förbi.

Rice, Nybrogatan - Även det här stället ligger på nybrogatan. Schysst asiatisk mat, inte mycket som slår sushi eller en asiatisk buffé!
:)

Medlem sedan juni 2000319 inlägg

Sabai Sabai - hemsk webbsida men mycket bra thaimat, ligger på Kammakargatan i Stockholm
Hambergs - mycket bra fisk- och skaldjursrestaurang i Uppsala
Il Forno A Legna - bra italiensk restaurang på S:t Olofsg. 8 i Uppsala

Till er stockholmare, Uppsala är inte så långt borta och för er som gillar fisk och skaldjur är Hambergs väl värt den resan...

Medlem sedan apr. 2002830 inlägg

hltm skrev:

- Sirap: Söndagsbrunch på Sirap är ett av de bästa sätten att bota en bakfylla, pannkakor, bacon & ägg osv. Enda nackdelen är att det är rökfritt.

Käkade mycket ofta där när jag jobbade i krokarna. för några år sedan. Deras chilipasta med fetaost och bacon var helt gudomlig! Var där för en månad sedan och upptäckte till min fasa att de hade ändrat menyn och att min älsklingsrätt inte längre fanns kvar... Men den Ceasar salladen jag beställde var iofs inte dålig på något sätt ;)

Mycket goda pannkakor kan intygas!

// Nippe

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

caze skrev:

Capri, Nybrogatan - Spenderade en hel del helger där när jag bodde i stan. Händer iof fortofarande att man tar en sväng förbi.

Rice, Nybrogatan - Även det här stället ligger på nybrogatan. Schysst asiatisk mat, inte mycket som slår sushi eller en asiatisk buffé!
:)

Jag håller fullständigt med dig angående Capri, sedan kan jag passa på att nämna Grodan på Grev Turegatan.

296 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
157 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)