FfrontMedlem sedan aug. 2000380 inlägg Jag testade telias tjänst för att få reda på vart ens kompisar befinner sig för ett par år sen, fiend finder tror jag den heter.
Vad jag kommer ihåg så fungerade det mycket bra. Kan inte svära på det, men jag har för mig att den ofta kunde få fram vilken gata man stod på.
luna skrev:
Har för mig att när jag läste ngn telekom-kurs för några år sedan att det fanns krav från den amerikanske motsvarigheten till SOS Alarm att samtliga inringda larm (via GSM motsv.) ska kunna positioneras 100 meter när.
Läste på nått ställe att EU också har ett liknande krav.
luna skrev:
Antennen vet även signal-brus-förhållande till telefonen och därigenom finns möjlighet att på ett ungefär bestämma telefonens avstånd från masten.
Ping-tider används väll också för att få fram avstånd när endast en antenn har kontakt?
FFreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg
front skrev:
Vad är det som säjer att någon som snott en mobiltelefon skulle SMS:a in ett sånt meddelande istället för att ringa in det?
Jag kan inte se någon stor skillnad.
Så du säger inte att det är lättare att skicka ett sånad SMS på "skoj" eller vad man nu vill kalla det, istället för att ringa? Om man skriver ner orden och trycker send så är det klart! Om man ringer måste man prata med någon, berätta vad som hänt (få sin röst inspelad), samt att man måste svara på några frågor...
Jag tror inte att SMS är någon bra lösning för att kontakta SOS!
JjmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg
Jag testade telias tjänst för att få reda på vart ens kompisar befinner sig för ett par år sen, *fiend* finder tror jag den heter.
:e
Jag vill också ha en fiend finder så att jag vet var mina ovänner befinner sig...