webForumDet fria alternativet

Rasism?

Politik & samhälle

22 svar · 1 236 visningar · startad av danii · sida 2 av 2

Frågan, av danii

Nu måste jag skriva av mig. Fabian Bengtson blev kidnappad för inte länge sedan. Jag säger inte att detta är fel av media, jag själv följde media varje dag då rapporterade något och ville ha mer info, utan vill påpeka att det rapporterades non-stop och fanns oändligt mycket skriverier om detta. Nu är det ju så att en svensk har blivit kidnappad i Irak och hotas att halshuggas. Vad skulle ni säg

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 2004215 inlägg

UlfT skrev:

OveRRidE skrev:

UlfT skrev:

Eller så kanske media anar en begraven hund: http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,615615,00.html

Jävligt snyggt av en kvällstidning att skriva ut adressen till en sida som visar avrättningarna av andra fångar i riktiga scenarion. Men vad hade man förväntat sig?

Har du några kommentarer i övrigt till Kurdo Baksis artikel?

Jag var i mitt rum när jag hörde nyheterna i bakgrunden. Jag måste säga att Kurdo Baksi gör stora nybörjar misstag, man kommer inte med sånna anklagelser utan bevis. Vad var det hans sa på nyheterna?
Det hela är väldigt skumt,
- Han ser fräsh ut.
- Han är den enda som släpptes utan att behöva betala ett enda öre.
- Han fick ringa hem.

Nu säger jag inte att det inte är en bluff, det kan vara det. Vem vet? Så kan du väl lika gärna säga
"Ja det fanns en vit man i USA som kämpade för afrikanerna. Hur kan du påstå då att amerikaner då hade afrikaner som slavar?"

1. Han bor i Irak så det är inte svårt att fräsha upp sig. Italienska kvinnan som fritogs sade själv att hon "behandlades väl". Så om han inte blivit misshandlad så fejkar han?

2. Jag är inte säker på om han sa "den enda som ej behövde betala" eller "Han behövde inte betala ett enda öre" men båda vi börjar med 1an.
2.1. Den första som jag kommer på var den katolska prästen som kidnappades. Han behövde inte heller betala. Finns massor med fall där personer befriades utan villkor.

2.2. Se ovan? Fejkade även dem?

3. Majoriteten av alla som kidnappas är vanliga irakier. Kommunikationen med familjen sker inte genom stora nyhetsbyråer utan privat, genom bl.a. telefonen.

Vad jag tror är att Kurdo vill göra sig ett namn inom media. Men man lyckas inte väl genom att komma med påståenden utan bevis. Han tycker att det är så endast p.g.a. att det "känns" så.

UlfT: Det här är inte ett dominosamhälle på det sättet du menar!

"Ja, det fanns en man som kämpade för att afroamerikaner under 1700-talet. Så hur kan du då påstå att det fanns slavar från afrika i Amerika?"

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

danii skrev:

Vad jag tror är att Kurdo vill göra sig ett namn inom media.

Kurdo Baksi har redan gjort sig ett namn inom media sedan flera år tillbaka i tiden. Han behöver näppeligen ta till dylika trick för att få uppmärksamhet. Snarare tror jag att han baserar sina påståenden från egna erfarenheter från regionen. Det bevisar naturligtvis inte att han har rätt. Men han har nog lite mer på fötterna än att vi kan tala om "nybörjarmisstag".

Medlem sedan sep. 2004215 inlägg

UlfT skrev:

danii skrev:

Vad jag tror är att Kurdo vill göra sig ett namn inom media.

Kurdo Baksi har redan gjort sig ett namn inom media sedan flera år tillbaka i tiden. Han behöver näppeligen ta till dylika trick för att få uppmärksamhet. Snarare tror jag att han baserar sina påståenden från egna erfarenheter från regionen. Det bevisar naturligtvis inte att han har rätt. Men han har nog lite mer på fötterna än att vi kan tala om "nybörjarmisstag".

Jag vet vad det hela handlar om. Det är en helt annan fråga men det har att göra med att Kurdo är en Kurd och att Minas är en Assyri. De båda folkgrupperna har lite konflikter mellan sig. "Varje tillfälle är ett gyllene tillfälle.". Då kommer vi in på historia. Men det är en helt annan fråga...

Det är inte första gången påhopp sker mellan de grupperna (inte bara assyrier utan även kaldeér, syrianer, arameer (har säkert glömt någon)(de krista minioriteterna från mellanöstern). Man får höra mycket då jag bor ett områda med många olika nationaliteter (har även kompisar från båda håll).

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)