Jag har inte sett den men betyget på imdb är väl sådär ( http://www.imdb.com/title/tt0356618/ ). Bättre alla hjärtans dags film kan man nog hitta, dock inte i Mora tydligen.
Den är skojig och börjar mycket lovande. Allt eftersom alla Sjätte sinnet- och Enemy of the state-scenkopiorna avlöser varandra, börjar dock manusförfattarna att röka hash eller någon typ av brasilianskt rökheroin, vilket gör att storyn mer eller mindre spårar ur och framkallar någon slags "Uh?"-känsla hela tiden. Till slut blir det en löjlig jakt på det ofrånkomliga som man minst längtar efter i den här typen av filmer; hollywoodslutet.
Den är sevärd med tanke på skådespelarinsatser och till viss del fotot, men absolut inte någon bra film. De lyckas inte ens klämma in en sexscen, vilket förvånade mig ganska mycket faktiskt.
3 grudge!? Jag klarade knappt av en ;) :e
Lätt den vidrigaste film jag har sett *brrrrr*
Kan rekommendera Gothika
Var 2 tjejer med när jag såg filmen som skrek högt varje gång det blev läskigt. Jag var mer rädd för dom än filmen efter ett tag... Fast den går ju inte på bio längre
The forgotten började som sagt väldigt bra speciellt bilkraschen var grymt snygg. Men den spårar ur totalt sen.
Glöm alla skräckisar producerade efter 2000. Om du ska se något som är hemskt så får du nog leta efter filmer som gjorts tidigare än, låt oss säga -90. Fast det kan ju vara mig det är fel på också...jag söker efter den där otäcka känslan man kan få när man kollar på rysare, men det var nog flera år sedan en nyproducerad film kunde framkalla det hos mig, tyvärr. :(
Glöm alla skräckisar producerade efter 2000. Om du ska se något som är hemskt så får du nog leta efter filmer som gjorts tidigare än, låt oss säga -90. Fast det kan ju vara mig det är fel på också...jag söker efter den där otäcka känslan man kan få när man kollar på rysare, men det var nog flera år sedan en nyproducerad film kunde framkalla det hos mig, tyvärr. :(
Det ligger något i vad oelbal säger. Jag håller med fast tvärttom ;)
De skräckfilmer som producerats innan -90 var på något sätt läskiga, samtidigt som dom var en film. Dagens filmer, typ the Ring / the Grudge, skrämmer bara livet ur en hela tiden. Utan förvarning. De skapar heller inte samma känsla i filmen...
Sedan har jag några tips på skäckfilmer som är så dåliga att dom blir extremt roliga (seriöst så blir dom faktiskt bra)
* Evil ed (1an på min lista över filmer. Starring: Gert Fylking)
* Chuckie
Hm, jag kommer ihåg när jag såg Alien första gången, som liten grabb. Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Den känslan vill jag återuppleva igen.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e