webForumDet fria alternativet

att göra på "dejt"

Småprat

89 svar · 3 961 visningar · startad av anders4u · sida 4 av 5

Frågan, av anders4u

asdf

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

anders4u skrev:

sen fia. du som är tjej.
hjälp mig med detta :q
hon tjejen som jag gillar, hon tog bara initiativet en ända gång å gav mig en kyss, å det va på morgonen när vi låg i sängen å hon skulle till jobbet.

annars va det bara jag som "startade" pussarna varje gång.
va betyder det?
men hon tex tog av sig glasögonen bara för att jag lättare skulle kunna pussa på henne. haha
tycker vissa kvinnor att det är mannen som ska starta pusseriet eller vad är det frågan om :L

Jag vet faktiskt inte, det beror helt på vilken slags tjej hon är. Om hon är blyg så kanske hon vill att du ska starta därför, men det kan lika gärna betyda nåt helt annat, typ dålig andedräkt, att hon inte vill att nån ska se, att hon blir mer tänd om du börjar, vad som helst. Om du vågar så kan du ju fråga henne om hon tycker att du pussar henne för mycket. Då kanske du kan få en fingervisning... :f

Medlem sedan apr. 2002271 inlägg

b

b

b

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

"Hade du förväntat dig något mer i sängkammaren än det som hände?" :p

b

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

anders4u skrev:

vi hade inte sex, men jag ville att hon skulle starta det i så fall.
jag vill visa att jag menar allvar med att "dejta" henne.

kanske tänker jag fel?

Nej, helt rätt. Tjejer gillar killar som inte går rakt på sak. Det visar ju att de faktiskt bryr sig om en som person. Så, uttryckt på killspråk så ökar det dina chanser, hrrm. :r

För övrigt är det väl bra om man turas om snarare än att den ena alltid tar initiativet. De flesta killar (och tjejer) som jag känner verkar föredra när partnern tar första steget. Ge och ta, det är det det handlar om. Och nu börjar jag låta som nån Malena Ivarsson här, var inte riktigt meningen... ;)

b

Medlem sedan jan. 200577 inlägg

anders4u skrev:

funderar ändå på att skriva ett mail till henne å fråga.
jag tror att hon är lite blyg vad det gäller sex.

Aaaargh, skicka mail och fråga om hon vill ha kuk? Gör INTE det.

Det hörde väl hemma i 2a klass när man skickade lappar om chans å så.

"Hej vill du ligga med mig?

JA     \[ \]
NEJ    \[ \]

KANSKE [ ]

Hääjrå"

Det funkar inte riktigt. Du lär märka om det vankas göka. Ta det som det kommer och om du ska fråga så gör det face to face!

Och glöm inte gummit :bire

Medlem sedan maj 2001217 inlägg

Maila känns inte riktigt hundra, nej

b

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Måste väl kännas lite cheezy att fråga?
Låt det ske när det sker. Tar det för lång tid enligt dig så försöker du lite extra. Märker du att hon inte vill kan du lite diskret fråga varför.

b

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Goddamnit. Gör närmanden (hångel/tafs/ömma viskningar) och lägg ner om hon gör motstånd, fortsätt om hon svarar med samma mynt. Ska det vara så jävla svårt? ;)

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Herregud...

Jag vet inte vad jag ska skriva, du tycks ha henne serverad och klar, men ändå tvekar du...

b

b

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Re: följetongen fortstätter..

anders4u skrev:

är tanken att killen ska va den som hela tiden säger vad han vill?

Det beror på två saker: Killen, och tjejen...

anders4u skrev:

men jag gillar inte att hon inte svarar på mina frågor. å det sa jag till henne idag.

Vadå "svarar inte"? Svarar hon inte på tilltal eller slingrar hon sig undan eller vad?

anders4u skrev:

ska jag/killen säga hela tiden vad jag tycker eller vad är det frågan om "nr2" hehe

Som sagt, det finns inte något hemligt reglemente som man måste följa, men allt som oftast brukar det väl vara vi karlar som får anstränga oss. Snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor, vet du.

b

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

anders4u skrev:

sigges skrev:

Tycker du ska bjuda hem henne, så låter du henne laga käk så sitter du med dina polare i soffan, helst i skitiga underkläder, och dricker öl och kollar på fotboll. Då och då skriker du in till henne "MER ÖL!" eller nått annat romantiskt.
Sen om du verkligen vill få henne på fall så sitter du och drar massa kvinnoförnedrande skämt med dina vänner.

Gör du på detta sätt vet hon vad som väntar henne om det skulle bli något. På så sätt har man inte kört med falsk marknadsföring.
Stannar hon kvar hos dig efter detta så gillar hon dig på riktigt!

haha, ja om kvinnan stannar då, ja då älskar hon verkligen mannen :)

Ja, eller så har hon hamnat i det som brukar kallas för 'kvinnofällan'.

293 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
162 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)