RRodanMedlem sedan juli 20021 523 inlägg Tror mycket är med flit, en kompis sa idag att siffran 42 är svaret på allt!
Och det sa fysik läraren också, någon som vet mer om detta? :P
Lite off topic, men ändå :)
Men jag tror att regissören har gjort allt med flit, han leker med tittaren på ett härligt sätt :) Men sen finns det ju en massa andra konstiga saker i serien.
Ex: Varför kunde Locke gå igen? eller Varför är öns säkerhets system, svarta skuggor?
Sen sa regissören själv i en intervju att Lost inte är en science fiction serie.
SSteadyMedlem sedan dec. 2004225 inlägg
Rodan skrev:
Tror mycket är med flit, en kompis sa idag att siffran 42 är svaret på allt!
Liftarens guide till galaxen :p
LLeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Rodan, du har inte läst LGTG, va? :OO
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg SPOILERS!
Rodan skrev:
Men jag tror att regissören har gjort allt med flit, han leker med tittaren på ett härligt sätt :) Men sen finns det ju en massa andra konstiga saker i serien.
Ex: Varför kunde Locke gå igen? eller Varför är öns säkerhets system, svarta skuggor?
Sen sa regissören själv i en intervju att Lost inte är en science fiction serie.
Ja, eller en grej jag tänkt på är varför Walt är "övernaturlig". Antagligen är det därför som The Others vill ha honom.
CcascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg
silfver skrev:
SPOILERS!
Rodan skrev:
Ja, eller en grej jag tänkt på är varför Walt är "övernaturlig". Antagligen är det därför som The Others vill ha honom.
Men det är en sån där grej som de har gjort medvetet. För det finns ju inga, om man tänker förnuftigt på saken, bevis på att han verkligen har några krafter. Men genom suggestiva scener, musik och mycket tack vare skådespelarnas insatser kan de skickligt manipulera oss att dra de mest bisarra slutsatser.
RRodanMedlem sedan juli 20021 523 inlägg
LeonL skrev:
Rodan, du har inte läst LGTG, va? :OO
Borde man ha gjort det eller? :OO Ska nog se filmen när den kommer ut.
silfver skrev:
SPOILERS!
Rodan skrev:
[Spoilers] Jo, men jag vart lite besviken på The Others, dom såg ut som bittra pirater. :l
Den där unga tjejen på The Others båt, undrar om det är franska kvinnans dotter.
om ni har sett teasern för säsong 2, så står det "They are not the survivors they tought they were", det låter lite skumt.
På sidan som Leon länkad till (Oceanic-air) så kan man med lite klickande få fram nummret 777, alltså Flight #777.
Så en teori är att det fanns två flygplan.
Sen ser man "spökerna" i första avsnittet också. ;)
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 506 inläggOm jag har förstått det rätt så visade TV4 avsnitt 17-18 som säsongsavslutning, så det sista alla TV4-tittare såg var historien om Hurleys pengar och siffrorna.
Så när vi som har sett avsnitten på annat sätt än genom TV4 pratar om säsongsavslutningen så pratar vi om avsnitt 24-25, eller hur?
Så var varsamma med vad ni säger, tänk på TV4-stackarna. ;)
Jag var nära att försäga mig på jobbet när vi pratade om Lost, när den jag pratade med plötsligt sa nånting som inte alls stämde in med den säsongsavslutning som jag hade sett. Jag kollade tablån när jag kom hem och såg vad TV4 hade gjort. Men alltså, de lämnar 6 avsnitt till hösten och har visat 17 nu? :q
Det borde vara en stor SPOILER-skylt i trådtiteln nu tycker jag, för att ta hänsyn till TV4-tittarna. ;)
paraxeMedlem sedan apr. 2004298 inläggSsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag tycker vi skapar en Lost-tråd i stället.