webForumDet fria alternativet

O_o

Livsfrågor & relationer

22 svar · 779 visningar · startad av oelbal

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg
Frågan#1

Är det ok att ragga på en tjej som man vet har en pojkvän?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det finns bara oskrivna regler för det där, men lita på att en viss pojkvän lär bli hyggligt förbannad vid en eventuell upptäckt. Kan du leva med eventuellt knäckta näsben och en och annan skallfraktur så... kör hårt! :i

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Re: O_o

oelbal skrev:

Är det ok att ragga på en tjej som man vet har en pojkvän?

Är hon ett bra kap? isåfall Ja :)

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Försöka duger väl...

Bäst rubrik, för övrigt. :e

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Låt bli. Det finns tillräckligt många lediga tjejer för att du ska kunna hitta någon som passar dig utan att behöva förstöra ett förhållande. :)

Å andra sidan, om hon nu skulle välja dig så var väl det ursprungliga förhållandet inte speciellt starkt.

Medlem sedan maj 2001217 inlägg

Säger som Gislaved, låt bli..

Tänk så att om hon är med dig medans hon är med sin pojkvän, då är det rätt stor risk att hon hittar en snubbe medans ni är ihop sen.

Medlem sedan nov. 2002302 inlägg

Jag säger också att du bör låta bli. Hur skulle du själv känna ifall du hade en flickvän och någon annan kille raggade på henne?

Medlem sedan okt. 2004111 inlägg

oHLLe skrev:

Jag säger också att du bör låta bli. Hur skulle du själv känna ifall du hade en flickvän och någon annan kille raggade på henne?

Klockrent!!!

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Man doppar inte i annans gryta.

Och om du gör det och hennes reaktion blir positiv, hur ska du då kunna lita på henne i framtiden?

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Låt bli henne.

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

ED skrev:

Tänk så att om hon är med dig medans hon är med sin pojkvän, då är det rätt stor risk att hon hittar en snubbe medans ni är ihop sen.

Tänke på samma sätt, kom bara inte på nått bra sätt att skriva det på :)

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Ragga på; hon gör rätt val i slutändan.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Är du kär? Tror du att det är besvarat? I såna fall, kör på. Annars borde du nog låta bli, om du inte känner att du lågaktningsfullt skiter i henne och hennes kille... och om hennes kille inte är ett anaboloffer.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

spango skrev:

Är du kär? Tror du att det är besvarat? I såna fall, kör på. Annars borde du nog låta bli, om du inte känner att du lågaktningsfullt skiter i henne och hennes kille... och om hennes kille inte är ett anaboloffer.

Håller med där!

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Alltid trevligt att få medhåll ;)
Vad gäller argument som ED, obelix m.fl. lägger fram, att om hon dumpar sin nuvarande snubbe för dig så kan hon senare dumpa dig för nån annan, tja, är det inte så livet är? Om du inte försöker har du ingen chans att inte bli dumpad...

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Strunta i det tycker jag. Har varit en liknande situation för inte så länge sen. Dessvärre är det bara att kapitulera (iaf i mitt fall, det kan ju variera).

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

Är det bara jag som får en déjà vu?
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=102&threadid=80359
;)

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Man rör inte utan att den andra personen har gjort klart med sin respektive om hur läget ligger till. Respekt gentemot andra människors känslor finns det allt för lite av i världen.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Hm, blandade svar...

Dryden skrev:

lita på att en viss pojkvän lär bli hyggligt förbannad vid en eventuell upptäckt. Kan du leva med eventuellt knäckta näsben och en och annan skallfraktur så...

Då får vi väl hoppas att gamla takter fortfarande sitter i och att högerkroken fortfarande är giftig, men å andra sidan är det ju rätt kul att åka ambulans också... ;)

Gislaved skrev:

Det finns tillräckligt många lediga tjejer för att du ska kunna hitta någon som passar dig utan att behöva förstöra ett förhållande.

Jag ser det faktiskt inte som om att det vore jag som förstör förhållandet. Hon lär ju ha en egen vilja, vilket innebär att hon kan nobba mig om hon vill, och om hon inte gör det så är ju det bara ett bevis på att hennes tidigare förhållande inte var tillräckligt starkt.

ED skrev:

Ärligt talat, det här är inte heller något som bekymrar mig. Livet är hårt, sen dör man. Motgångar är något man får leva med, och leva, det gör man bara en gång.

Jag gillar inte att sitta och skriva om mina kärleksproblem, men fan, under gårdagskvällen fick jag det bevisat för mig ännu en gång: alla singeltjejer är puckon, och om man träffar någon som man för en gångs skull gillar så är de självklart "tagna".

Vi var på samma förfest igår, och hennes pojkvän var inte närvarande av någon anledning. Jag hade knappt aldrig träffat henne innan, så jag visste till en början inte om att hon var upptagen. Iallafall, min kära (och vid tidpunkten) astankade polare försökte lägga in en stöt på henne, men det gick naturligtvis åt helskotta. Av någon anledning så började iallafall jag prata lite med henne, och till min förvåning så var hon jäkligt smart, även om hårfärgen visade på något annat.

Jaja, för att runda av den här långtråkiga historien, vi snackade hela kvällen, båda skrattade åt varandras skämt, hon kladdade på mig, bla bla osv. Så, vi får se hur det hela löser sig...

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Män är från Mars, kvinnor är från vettet.

Kul signatur. Stämmer den in i historien? ;)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)