Jag har ett unikt problem som jag inte blir klok på...
det e så här att jag bytte cd-brännare på min kusins dator och allt funkar jättebra...
testade med o bränna en musikcd och bränningen gick utan några vidare problem...
problemet kom senare när kusinen försökte lyssna på skivan i den vanliga stationära cd-spelaren (den funkar med andra skivor), då ville den helt plötsligt inte sjunga men den hittade låtarna på något konstigt sett...
vi testade på stationära DVDn o det funkade utan problem det med...
så min fråga är. vad kan detta bero på?? jag kopplade IDE-kabeln o strömkabel så som det ska vara o datorn hittar ju brännaren o allt så byglingen e ju rätt...
CD spelarn har fått hicka ;)
cdr är ett kapitel för sig i vissa cd-spelare, vissa dagar fungerar inget, andra dagar fungerar allt, bytt skiv-märke nyligen?
Kan vara att spelaren börjar bli lite "trött", inte mycket att göra med det.
Prova att gör rent lasern, kan hjälpa.
ja precis... det där blir man inte klok på ibland... jag hade problem med billiga cd-r förut... efter en slump kom jag på att dom funkade bra när jag brände i lägre hastighet än dom var specade för... testa å bränn i 10x å se om det funkar... lär väl inte göra det iofs... men man kan ju testa...
Bränn musik i 1x (om möjligt)
Och nä, jag lever inte som jag lär, jag bränner så fort jag kan :e
Fast det är många som påstår(och jag fattar varför) att det blir mindre fel om man bränner saktare.
vilken hastighet man bränner musik i har ingen betydelse , problemet är snarare relaterat till cd spelaren
På ett vis har du både rätt och fel ;)
Sant är att om allt fungerar som det skall, så spelar hastigheten inte någon roll, men chansen för ev. "fel" blir större med högre hastighet, och då inte nödvändigvis fel som gör skivan ospelbar uten småfel som gör att uppspelningen måste korrigeras och där är cd-spelare lite olika, vissa "köper allt", andra vägrar.
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2