webForumDet fria alternativet

Det var en olycka...

Småprat

8 svar · 501 visningar · startad av Mr. N.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg
Frågan#1

Jaha, då var det min tur att rådfråga Bire och de andra bildelskunniga. Jag gjorde en lättare påkörning i en korsning idag och knäckte lyktglaset på morsans Golf 4.
Vad kostar ett sånt och är det bökigt att byta?

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Ser inte ut till att du kan byta bara glaset(med resevation för att jag har helt fel, bara en sunkig bild att titta på)
Kolla med din lokala handlare, eller http://www.bildelsbasen.se

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Det funkar inte att byta enbart glaset såvida inte VAG säljer sånna kit, vilket skulle förvåna mig.

Jag kan sälja nya till dig för 975:- Eller 1313:- om det är en bil med ett litet dimljus inbyggt i en lins, du ser detta om du har 2 eller 3 glödlampor i varje lykta, eller om du kollar framifrån o ser en rund lins med en lampa inuti, ej den "dummie" som sitter på den andra modellen.

Några beg sånna har inte vi iaf..
Som vanligt utgår wF-rabatt ;)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Såna här är det. Jag återkommer om jag behöver grejerna, vi ska kolla runt lite först. Annars vore det ju kalas om jag kunde handla hos dig lite billigare Bire. :)
Falun är jag ju i lite då och då.

Det där är den billigare modellen utan inbyggt dimljus.. Hör av dig!

Medlem sedan juli 20041 081 inlägg

Jag har bytt på en en kompis mammas golf 3a och det var inte särskillt svårt. Fats dte är ju trångt på nya bilar!

ade skrev:

Jag har bytt på en en kompis mammas golf 3a och det var inte särskillt svårt. Fats dte är ju trångt på nya bilar!

Aningen jävligare blir det på en Golf 4 ;)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Bire skrev:

Det funkar inte att byta enbart glaset såvida inte VAG säljer sånna kit, vilket skulle förvåna mig.

Inte gjorde de det för ett par månader iaf. (då jag lämnade in en Golf 4 med stenskottskadat lyktglas). Eftersom det tydligen var lite småkrångligt (bl a måste tydligen stötfångaren monteras av) lämnades in bilen hos VAG. Med arbete gick det hela på ca 2100 kr.

Var det en std-lykta utan dimljus så kostar den ny ca 1200:- på VAG så med ca 900:- i arbetskostnad låter det rimligt. :)

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)