webForumDet fria alternativet

Lindra gigantisk blåsa i munnen?

Småprat

10 svar · 1 790 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Ibland är man lite för hungrig och försöker käka upp halva munnen av bara farten - detta lyckades jag med för några dagar sen då jag tuggade i rejält i överläppen, precis vid mungipan.

Nu har jag alla blåsors heliga moder som ligger och skaver mot hörntanden och gör så satans ont att jag inte ens kan käka ordentligt...

En kollega sa att man ska peta hål på dom så det gula klegget kan komma ut, men det känns liksom fel att ta hål på nåt som (förhoppningsvis) ska självläka.

Nån huskur på lager därute? Visst går det över till nästa vecka, men det hjälper ju inte mig idag... ;)

Medlem sedan maj 2001217 inlägg

Det där med att peta hål på den funkar faktiskt, men det gör nå fruktansvärt sinnessjukt ont.. men bara för en stund :)

Jag brukar bita sönder dom bara.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Gör hål, det läker fort i käften.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

whisky! :e

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Lider av samma problem även jag. Har en förmåga att bita mig rejält både i läpp och insidan av kinderna. Vid ett tillfälle så rejält att det krävdes läkarbesök och pencilin.

Rekommenderar att du prova "Corsodyl", som finns receptfritt på apoteket. Rensar munnen på bakterier och får användas max två gånger per dag. Smakar "skit", men är väldigt effektivt.

Priset är mindre än 100:-. Innehållet är drygt och räcker länge.

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

assså, nääeee
Gillar inte heller blåsor öht...hatar dom faktiskt!
Enda botmedlet jag har kommit på är whiskey eller så lever man med dom.. :(

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

:stefan:, är du hypokondriker, eller är du bara sjuk ovanligt mycket? :h

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Svid å bränn. Blåsor i munnen har jag fan alltför ofta, stora som små x( Det är bara att bita ut. Annars kan du pröva tandkrämen Zenzodyne som ska vara extra bra mot blåsor o sånt.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Erhm, menade förstås "bita ihop". Men ville inte redigera inlägget då "bita ut" låter smått rolig i sammanhanget :L :P

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Gurgla med saltvatten.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

när jag har en gigantiskt blåsa som behöver att lindras går jag och kissar :)

Nä när jag biter mig, vilket sker ofta eftersom mina hörntänder är som en vampyrs så låter jag bara det vara. är det precis i munvecket så det irriterar när man äter och försöker gapa så sträcker jag bara på munnen så mycket jag bara kan så att det töjs sen är den måltiden lugn.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)