Jag håller på och skriver ett CV som jag ska skicka till ett företag senare. Tänkte bara höra om någon hade lust att dela med sig av sitt CV som inspiration till mig? :)
Ditt CV?
15 svar · 904 visningar · startad av caze
Som säljare. :)
ville du inte ha min?
Kolla på SIF
jag pm:ade dig om vilken epost du ville ha den till :)
det är ett worddoc så det går inte att skick avia mina filer :)
Okej, såg inte det först, nu har du e-postadressen! :)
...sådär... nu borde du ha den inom kort :)
Lasp skrev:
Kolla på SIF
Där finns många bra råd, är du sedan med i SIF (räcker som studerandemedlem). Så kan du skicka upp ditt CV och brev till dem så tittar dem på det och ger feedback.. fungerade finfint för mig :h
Anser ni det tillräckligt viktigt att under rubriken Engagemang, ange medlemskap i golkfklubb och, friskis och svettis, utöver MUF som jag har där nu, eller det kanske lite onödigt det med?
Ett tips, jag arbetade som säljare drgyt ett år och fick sitta med och ta ut nya arbetare via intervjuer.
Och det du ska framhäva är;
* Jag är duktig på prata kan tala mycket bra för en produkt.
* Jag har väldigt lätt för mig att få folk intresserad och att lyssna.
* Jag är bra på att jämföra nackdelar fördelar med konkurrerande
* Jag gör kunden intresserad och lägger ett förslag på viss produkt som passa kunden.
* Jag behärskar språket bra och kan tolka personer så jag vet vilket sätt jag ska framföra det hela.
* Jag har bra röst?!
* Allmänbildad och lätt för att svara på spontana frågor och spontana jämförelser.
* Jag är trevlig och glad, behöver inte göra mig till på jobbet, vilket underlättar.
* Älskar att arbeta efter provison, det gör mig ännu bättre och mer hungrig.
(om du nu arbetar för provision)
Det är en del grejjer som är bra att ha med. Fast självklart ska du väl baka in det i en fin text!
Jag ska också börja söka arbeten och skulle jätte gärna vilja ha se hur folk har gjort sina CV:n och hur man skriver ett personligt brev. Har ingen erfarenhet av dessa 2 ;)
medialabs skrev:
Jag ska också börja söka arbeten och skulle jätte gärna vilja ha se hur folk har gjort sina CV:n och hur man skriver ett personligt brev. Har ingen erfarenhet av dessa 2 ;)
Både på ams och sif finns där bra riktlinjer och exempel på brev.
Google hittade riktigt mycket guider, exempel och dylikt! :)
Kolla in dessa två länkarna på Jobbaextra.se som jag varit med och utvecklat:
http://www.jobbaextra.se/articles_cv.php
http://www.jobbaextra.se/articles_cvexample.php