webForumDet fria alternativet

Varför händer det bara dåliga saker nuförtiden?

Livsfrågor & relationer

6 svar · 508 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Fick nyss veta att min gamla lärare från södra latin har blivit mördad i sin lägenhet. Han var en av de bästa lärare jag haft! Han lyckades få elever att lära sig saker genom att fånga intresse och inte bara sätta upp provdatum för att få folk att plugga.

Tycker bara att det händer dåliga saker nuförtiden x(

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Fan va tråkigt! :(

Men ändå, det händer inte så mycket hemskt ändå (ta nu det med en nypa salt), inte här i Sverige iaf (m.a.o hej då till svält och andra u-landsproblem). Tänk på allt bra som händer hela tiden också men som inte får så mycket uppmärksamhet. Allt från att nåt litet barn lär sig gå till idrottsevenemang som sprider glädje och spänning till tusentals människor.
Även om detta är ganska obetydligt med tanke på din förra lärares öde så kan det vara värt att tänka på ändå.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Hemskt! :(

Det var en man som drunknade igår när han var ute och åkte skridskor på kottla sjön knappt 1 km härifrån. Hans son hamnade också i vattnet men lyckades ta sig upp och överleva. Lärde mig åka skridskor på den sjön.

Visst händer det trista saker och tråkigt nog lyckas tidningarna nästan alltid uppmärksamma dessa.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Problemet är väl mycket att media koncentrera sig på "dåliga" nyheter, det verkar som om folk vill läsa om sånt, jag är ju inte drabbad! Konstigt. Var det Bengt Jansson ?

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Lasp skrev:

Problemet är väl mycket att media koncentrera sig på "dåliga" nyheter, det verkar som om folk vill läsa om sånt, jag är ju inte drabbad! Konstigt.

Ja, det är sex, brott och skandaler som säljer – tyvärr.

Sensationsjournalistiken har fått fäste även i sverige. The yellow press är snart också här. :x

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Lasp skrev:

Problemet är väl mycket att media koncentrera sig på "dåliga" nyheter, det verkar som om folk vill läsa om sånt, jag är ju inte drabbad! Konstigt. Var det Bengt Jansson ?

ja :( det stod i varenda tidning upptäckte jag sedan. måste de hänga ut alla personer också x(

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

bassebhu skrev:

Lasp skrev:

ja :( det stod i varenda tidning upptäckte jag sedan. måste de hänga ut alla personer också x(

Det svider alltid när man väl drabbas själv.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)