webForumDet fria alternativet

Parkett till bra pris

Boende & hem

4 svar · 523 visningar · startad av Addeladde

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg
Frågan#1

Hallå

Är det någon som vet vart man i stockholms trakten kan köpa bra parketgolv till bra priser? Ibland kan du finnas extrema erbjudanden på vissa ställen. Men har inte sätt nått just nu när jag behöver.

Medlem sedan maj 2001217 inlägg

Är bara gå till godtycklig bygghandel/brädgård, finns oftast i alla prisklasser. Nåt man aldrig ska göra är köpa junk nån annanstans, kan bli hur fel som helst.

Billig parkett har väldigt ofta defekt spånt eller andra skavanker. Vet inte hur många bitar man har fått kassera pga. kass kvalla när man lagt in golv på jobbet.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Bygg Max finns ju i Stockholm
Beror ju på hur mycket du skall ha, hur svårt osv. Ute vid Bromma finns det ett antal stora med bra sortiment.

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg

Jag har hittat på Bauhaus oljad eller lackad ekparkett som kan slippas 2-3 gånger för 300-400 kr kvm

Sen har jag även sätt att COOP har för 219 kr kvm samma specifikation som ovan.

Båda alternativen låter billigt för ett riktigt parkettgolv. Vågar man satsa på detta? Ska lägga in det i en etta och i ett rum på 17 kvm. Vill inte lägga onödigt mycket pengar heller för att det är svårt och få tillbaka när man säljer.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Finns ju ännu billigare alternativ som samtidigt håller riktigt bra. Men inget slår en "äkta parkett" så klart.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)