webForumDet fria alternativet

Jag har skänkt pengar till flodvågornas offer tråd!

Småprat

38 svar · 1 287 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

Japp den inofficiella wF tråden om donationer till diverse hjälporganisationer angående flodvågornas förödelse.
Personligen har jag skänkt 200kr till röda korset. (inte mycket för världen, ingen kan göra allt, men alla kan göra något) Någon annan wF'are som skänkt pengar?

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Självklart, men jag är osäker på vilken summa det var. Frugan betalade iaf in till Röda Korset.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jepp. 500:- gick till Röda Korset. (av vilka 43.90:- var från bassebopp).

Fråga mig inte varför, men det kändes som att bassebopp hade velat vara med om han visste att jag var på G så han fick lite pengar av mig som jag sen tvångsskänkte åt honom. ;)

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Jag har betalt 400:- till IOGT-NTO http://bistand.iogt.se/

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

700:- gick till Radiohjälpen :)

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

50:- som jag skänte till Röda korset på sta'n. Det var det enda jag hade på mig för tillfället, men mina föräldrar ska/har skänka(-t) något verkar det som, så... :)

Det är ju ingen tävling direkt.
Man skänker efter eget hjärta och egen plånbok. En gåva på 2 kronor kan vara så mycket mer än 1 miljon dollar, beroende på var det kommer ifrån.:)

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Rikard skrev:

Det är ju ingen tävling direkt.
Man skänker efter eget hjärta och egen plånbok. En gåva på 2 kronor kan vara så mycket mer än 1 miljon dollar, beroende på var det kommer ifrån.:)

Precis, Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
20kr kan räcka till en varm filt och mat för dagen till någon behövande. :)

Absolut. Det som jag tycker är så vackert är det jag talade med bassebhu om tidigare idag. I snitt har svensken lämnat 40 kronor. Det är imponerande och gör mig rörd. Detta utöver alla människor, företag och myndigheter som offrar privat tid liksom arbetstid för andra människor. Det är också en gåva.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Rikard skrev:

Jepp. 500:- gick till Röda Korset. (av vilka 43.90:- var från bassebopp).

Fråga mig inte varför, men det kändes som att bassebopp hade velat vara med om han visste att jag var på G så han fick lite pengar av mig som jag sen tvångsskänkte åt honom. ;)

:f Rikard har ett hjärta av guld!

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Jag skänkte en blygsam summa till läkare utan gränser. Om jag hade haft ett jobb skulle jag ha skänkt mera...

Medlem sedan feb. 200480 inlägg

Också jag skänkte till Läkare utan gränser.

Medlem sedan jan. 2004308 inlägg

Jadå, jag har skänkt en summa pengar jag med - till Röda Korset. Lite blir mycket - heter det väl?

Det är de minsta man kan göra tycker jag, i detta elände.. :l

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Jag drog iväg ett gäng SMS till Röda Korset. :)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag skänkte ett gäng slantar till Röda Korset.

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Röda Korset har fått en liten summa :)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Radiohjälpen fick mitt förtroende.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Röda Korset och Läkare utan gränser.
Sedan kan det bli någon barnorganisation, det behövs ju mycket mer pengar och annan hjälp under en längre tid denna gång

Medlem sedan maj 2000158 inlägg

Röda korset för min och Lindas del.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

www.harrys.se skrev:

11 - 13 januari

Artists for people in need!
Stödgala för de drabbade i Asien.

Med anledning av det inträffade i Asien har vi bestämt oss att det trots allt måste komma något gott ur den här situationen.

Människor hjälper människor!

Många bäckar små o.s.v. Asien behöver en hjälpande hand och det är många som vill ställa upp. Under tisdag, onsdag och torsdag kommer vi att arrangera en stödgala tillsammans med Rädda Barnen. Redan har artisterna ställt sig i kö för att få vara med och skapa tre unika kvällar. Vi uppdaterar programmet fortlöpande då tiden är knapp.....

Först och främst, ett stort tack till:
Dalarnas Tidningar, Mix Megapol, FAS Ljud & Ljus, Arkitektkopia, Carlsberg, Robert Ekholm (projekträddare!), Lee, TV 4, Hertz, Dala Demokraten, Högskolan Dalarna, First Hotel, Rädda Barnen, Ticnet & Radio Dalarna.

Klara artister! (alla entrépengar går oavkortat till Rädda Barnen):
Tisdag 11 januari:
Katarina Frogner
Gentlemän
Rotharrys
Elda med Höns
Electric Folk
Hellzephyrs
Polyester Lounge
Claes Yngström
Ola Bjurman
Svenne Rubins
Pierre Swärd
Jigs Unreel

Onsdag 12 januari:
Gloat
14u2
Åhman Bänd
Hymans
Jimmy Lingon
CC Riders
Steppin Out
Goodbye Sunshine
Willy and the Poor Boys
Mimikry
Ebba Gold

Torsdag 13 januari:
Kjell Ronnys Poporkester
King Rats
TEX
Mindre Mogna Män
P-Floyd
Pumpbolaget
Little Boo and the Virgins
Linus Carlsson
Rubb & Stubb
Third Stone
Feedback Family

Dessutom kommer det att auktioneras ut mycket toppen grejor för att inbringa ytterligare pengar till Rädda Barnen. Ta med en slant extra, man vet aldrig vad som erbjuds.......

Även små bidrag blir stora när vi samarbetar. Tala med vänner och bekanta samt förbered för tre helkvällar på Harrys.

Entré: 100 kronor per kväll. Förköp Turistbyrån & Harrys!

Finns det fler som kan och vill bidra för att sänka våra kostnader/höja våra intäkter så blir det ännu mera pengar till de drabbade, hör gärna av er.

Mail: falun@harrys.se
Telefon: 023 - 79 48 87

Detta händer på Harrys i Falun & jag kommer att vara där. Känns bra att göra något som samtidigt genererar pengar!
Ni som kan ska givetvis komma..

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)