Jo. Så mycket plus lite till kan jag. Jag menade mer en teknisk beskrivning av vad som händer när man trycker på "lur" och vad som händer i andra änden. Med off-hook etc.
Bra fråga. Min fru brukar fråga hur vet man var telefonen är?
dvs vilken mast har kontakt. Jag vet att varje telefon har ett unikt nummer som inte är det telefonnummer som vi använder oss utav.
Men en bra beskrivning skulle vara intressant att läsa.
Bra fråga. Min fru brukar fråga hur vet man var telefonen är?
dvs vilken mast har kontakt. Jag vet att varje telefon har ett unikt nummer som inte är det telefonnummer som vi använder oss utav.
Men en bra beskrivning skulle vara intressant att läsa.
Telefonen identifieras med hjälp av IMEI-numret (International Mobile Equipment Identify) och abonnenten identifieras med hjälp av SIM-kortets IMSI-nummer (International Mobile Subscriber Identity).
Jag skulle uppskatta väldigt mycket om du kunde fixa fram lite mer material till mig på svenska. Teknisk engelska är ruggigt svårt. Har inte läst den kursen än :e
Jag skulle uppskatta väldigt mycket om du kunde fixa fram lite mer material till mig på svenska. Teknisk engelska är ruggigt svårt. Har inte läst den kursen än :e
material på Svenska är nog svårt att få fram, men om du är intresserad så är böckerna, "understanding Tele Communication" 1 och 2 iofs på engelska, men ändå både "lättlästa" och bra att börja med.
material på Svenska är nog svårt att få fram, men om du är intresserad så är böckerna, "understanding Tele Communication" 1 och 2 iofs på engelska, men ändå både "lättlästa" och bra att börja med.
vad pluggar du?
Får dra och kolla lite mer på biblioteket då. Men om du hittar nåt så kan du gärna PM:a mig. Pluggar mobil tele- och datakommunikationsteknik på BTH i Karlskrona. Läser en kurs i mobiltelefoni på 4p som hemtenta nu över julen.