webForumDet fria alternativet

Ditt 2004

Småprat

5 svar · 357 visningar · startad av Lofberg

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg
Frågan#1

Postade en tråd som denna på ett annat forum, och tycker även det skulle passa med en här.

Så, hur har ditt år sett ut. Händelser, upplevelser m.m. Alla svarar förstås med så mycket de själva känner att de kan och vill.

Själv har året varit relativt "normalt". Dock har en stor förändring skett, och det i form av skolbyte. Jag har börjat gymnasiet, sagt adjö till min gamla klass (ännu en gång). Jag trivs enormt i min nya klass och på nya skola. Det är tuffare än förut, men vafan. Lite får man tåla.

Förutom detta så har ju givetvis Halo "skett". I och med Halo 2 blev jag introducerad till en ny, absolut fantastiskt välgjord virtuell värld där både de hemskaste monster uppenbarer sig, såsom de vackraste miljöerna. Jag som många redan vet, gjorde den lilla udda företeelsen att spela Halo 2 innan jag någonsin nuddat Halo: Combat Evolved. Jag har tidigare bara gått runt och tänkt "HA! Alla dess tokiga Halo-nördar. Hur kan de tycka så? Half-Life är det bästa". Jag skäms, med all rätt. Halo är precis som Halo 2 helt underbart, och även fast Combat Evolved är mer än 2 år gammalt ser jag faktiskt inget riktigt stort minus med det - inte ens jämfört med andra av årets toppspel, inte minst uppföljaren. Dock kan jag inte förneka att jag tycker att Half-Life verkligen är i en klass för sig. Tyvärr har jag ingen dator vars prestanda är tillräcklig för att spela dess uppföljare. Detsamma gäller förstås andra av årets höjdare till PC-spel, som t.ex. Doom 3.

Men förfan. Livet är inte bara spel. Det är så mycket annat. Jag vet att min mamma haft ett tungt år. Hon har emellanåt mått rent ut sagt, SKIT! Min storebror har också mått lite dåligt pga situationen på sitt jobb. Sommaren har varit halvbra, klassisk svensk sommar. Tycker ändå att jag, som tillbringat många dagar i stockholms skärdgård, har haft tur med väder och vind. Men så har vi dessa jävla mygg och fästingar. Träffat en massa trevliga människor, och kan inte riktigt komma ihåg om jag träffat någon inte så trevlig.

Pengar då. Ja, har slängt en hel JÄVLA massa, om jag ska vara ärlig. En hel del helt i onödan. Framförallt i mitt köp av radiobil. Ajaj. Kom och köpte för över 7000 kr. Gick, blev missnöjd, sålde för ca 5000 kr och förlorade. Ett en hel drös med musik i form av CD har också hjälpt till att tömma mitt sparkapital. Här har ju såklart Xbox och alla de spel som jag har spelat en viktig roll också. Riddick, t.ex. Ett rent reflexköp av mig. Här var det motsatsen till radiobilen som gällde. Jag kom, jag såg och Riddick segrade. Att något så otippat kunde bli så bra...ojoj. En riktig pärla. Men då var vi där igen, spel spel spel. Tänker jag inte på annat?

Slutligen (OBS! Att ovan nämnde händelser och känslor inte speglar hela året. Det finns förstår en hel massa fler saker som jag inte tar upp här, mest för att de är så små och oviktga jämfört med dessa, enligt mig själv) så har vi då det hemska som hänt. Alla vet ju vid det här laget. Den som inte vet, har förmodligen "bott under en sten". Kan inte påstå att jag är en speciellt känslosam person. Kanske har jag som vissa forskare påstår(inte just om mig), tappat en del av mina känslor i och med tv- och data(or)spel där huvudsyftet är att döda. Jag brukar mycket sällan påverkas av att se folk dö på nyheterna och läsa om det i tidningar, men nu när det faktiskt finns folk som jag åtminstone träffat ett antal gånger, som fattar i Thailand. Ja, då känner jag faktiskt, jag med. Sorg ligger över hela världen.

Inte för att jag varit väldigt aktiv här på wF i år, så vill jag tacka er alla (ja, nästan alla). Nu önskar jag er ett Gott Nytt År och hoppas 2005 blir ett suveränt sådant :D

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Våren har varit ganska tom på innehåll. Det känns som om man kunde ha gjort något utöver det vanliga, men så blev det alltså inte.

Sommaren var suverän. Fick åka till Hongkong och träffa släktingar, trots hettan. Eftersom jag då fick mycket tid över, eller något, så började jag fundera på meningen med livet. Jag insåg att; när man dör så släcks de kemiska reaktionerna på en hjärna, och i och med detta så släcks själen. Sedan kom jag fram till att det är nervcellerna som inbildar en att ens själ finns - man är bara en klump kött och ben som tyvärr kan tänka (som spango uttryckte det). Jag kom alltså fram till att det inte finns någon mening med livet under sommaren.

Under hösten började man första terminen i årskurs 9. Nu gäller det att få bra betyg. Jag har då berättat om vad jag hade tänkt på under sommaren, lite mer kortfattat, för några kompisar. En sa då "Nä, men då får man väl göra sitt bästa för att få livet så värdefullt som möjligt", och det var då som jag insåg att det är en själv som bestämmer meningen med sitt liv.

Sedan åkte jag ju till Auschwitz och upptäckte där att jag är en ganska annorlunda person. För det första så är jag en tystlåten ensamvarg som gärna sitter vid ett hörn och är tyst. Snacka musik och sånt som det allmänt anses "vara inne" är inte min grej. Jag upptäckte även att jag på något sätt är känslokall. Alla tyckte att det var hemskt att besöka till Auschwitz, men den känslan fick jag alltså inte. Visst, jag vet att det var hemskt för -dem- som var där under kriget, men jag kan inte känna något medlidande.
När jag kom tillbaka till Sverige låg man efter i skolarbetet (bara en vecka!) och det var kämpigt att komma ikapp alla andra, samtidigt som hade upptäckt brister på sig själv.
I och med att stämningen och miljön i vår klass har försämrats så mycket har jag också förlorat viljan att gå till skolan - den vilja som jag hade förut. När man vaknade på morgonen så tänkte man "åh, nej... nu börjar en dag med en massa lidande i skolan - bara en massa stök och mobbning". Man kan säga att jag inte kom ikapp skolarbetet alls, men jag hade lämnat in alla uppgifter i tid. Min förlust av skolmotivationen märktes antagligen av lärarna, och jag blev ganska besviken när jag till slut bara fick fyra MVG och resten VG.

Årets slutsats: Grundskolan är ett rent helvete, speciellt när alla är så jävla omogna. Fan vad skönt det ska vara att äntligen få börja gymnasiet. Och jag kan inte bli pilot. :(

Shit vad skönt det är att få skriva av sig. 2004 var nog det värsta året någonsin i mitt liv.

r\ Nu när jag läser det här inlägget så verkar det väldigt egocentrerat. :OO

LeonL skrev:

Shit vad skönt det är att få skriva av sig. 2004 var nog det värsta året någonsin i mitt liv.

Trist :(

Nu när jag läser det här inlägget så verkar det väldigt egocentrerat. :OO

Det är meningen med tråden ;)

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Året 2004 har varit det värsta hitills, på många sätt. Det absolut värsta var när min far gick bort plötsligt och jag meddelades via en (för mig anonym) polis i telefonen. Jag skyndade mig ut till hans bostad och möttes av polis och ambulans. En eloge till de poliserna då de verkligen visste vad det innebar för mig som närmast anhörig. De tog hand om mig på bästa sätt och ordnade fram en präst som kom ut till mig m.m. Efter det följde allt som hör till vilket jag fick ordna - begravning, upprensning av dödsbo m.m. vilket har tagit sin tid och kraft. Nu känns det mest tomt och jag saknar min pappa väldigt mycket. Okej, han var inte ung, men han hade en hel del år kvar att ge och vi hade mycket kvar att tala om :l

Känns lite futtigt att tala om detta nu när så många andra lider efter katastrofen i Thailand, men det är mitt 2004 och det var ju det som frågades efter i tråden.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Hallå? Varför är alla så hemlighetsfulla? :o :p

Elle' huur!!!

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)