Någon gång måste det ju sluta med det, idag så är det ju nästan billigare att ringa från mobil än att ringa från den fasta telefonen, inte riktigt lika billigt men det är inte långt ifrån ;)
Om jag inte minns fel är del väl slut på Telias abonomangs-monopol snart. Om så är fallet blir det fri konkurrens på telemarknaden och då lär priserna sjunka ännu mer.
Det stämmer, flera aktörer har redan börjat erbjuda fastabbonemag så att man "slipper" Telia (felia?). Glocalnet börjar efter första kvartelet i det nya året t.ex...
Jag har inte märkt nåt alls. Kostar fortfarande över 5 kr/min för mig att ringa 07-19 på vardagar och strax över 1 kr/min annan tid och helger. Jag har Comviq kontant.
Är det enbart för abonnemang man kan få så billiga priser, och i så fall - vilka abonnemang rekommenderas? (Utan att man ska behöva byta mobilnr?)
Jag har inte märkt nåt alls. Kostar fortfarande över 5 kr/min för mig att ringa 07-19 på vardagar och strax över 1 kr/min annan tid och helger. Jag har Comviq kontant.
Är det enbart för abonnemang man kan få så billiga priser, och i så fall - vilka abonnemang rekommenderas? (Utan att man ska behöva byta mobilnr?)
Finns motsvarande priser i form av kontantkort?
Comviq kontant har höga priser gämfört med Ab. Comviq har ett kontant kort som heter Comviq.net som är betydligt billigare än det kontant kort du har. Dock (vet inte så mycket om Comviq Kontant) så *tror* jag att man måste ladda på kortet via internet eller mot faktura...
Du kan välja att byta till ab istället för Kontant. Frågan är om du ska teckna ab. med bindningstid eller bara konvertera till ett ab(nu pratar jag om comviq kontant till ab) annars måste du potera över ditt nr till en annan operatör.
Om jag inte minns fel är del väl slut på Telias abonomangs-monopol snart. Om så är fallet blir det fri konkurrens på telemarknaden och då lär priserna sjunka ännu mer.
Det stämmer. 2005 kommer det att ske faktiskt.
m_soderlund skrev:
Jag tycker Comviq har dålig täckning. tyvärr :( Själv föredrar jag Vodafone och Telia.. Har Själv Vodafone nu och jag ringer 10 öre på kvällstid det tycker jag är helt okej.. :D
Comviq.net är ganska billigt. Inom Sverige kostar det 98 öre/min dygnet runt (dock 65 öre i öppningsavgift) och SMS kostar 65 öre.
Själv har jag Telia som operatör, vilket svider rejält i mitt snikna skinn, men dessvärre fungerar andra operatörer inte lika bra. Testade exempelvis Comviq.net tidigare i höstas (de delar ut startpaket gratis), men jag hade väldiga problem med att täckningen stundtals försvann helt och hållet. Telia har jag dock aldrig haft några problem med, bortsett från att kostnaderna drar i väg ruskigt snabbt.
... ska inte ens hoppa in i detta ämne mer.. med tanken av att jag jobbar varje dag med comviq så jag kommer inte nämna hur bra/dåliga comviq är.. men prisuppgifter kan jag erhålla :e
Finns det någon operatör som använder sig av Telias nät?
Vilket nät kör Djuice över?
Halebop.se, dem har också erbjudande nu att du får startpaketet för 89 kronor, och när du registrerat dig får du ringa för 100 kronor. Samtidigt får du också två veckors SMS, som du får endast skicka för 19 öre/st.
Finns ett företag till förutom Telia som använder Telia men kommer ej på det nu...