webForumDet fria alternativet

Polistrubbel - förtäckta skyltar på bilen - förlorar körkortet?

Juridik

24 svar · 1 144 visningar · startad av Gardell · sida 2 av 2

Frågan, av Gardell

Aj, detta är dåligt. :( Har vart ute sen typ.... halv två, två.. Några polare kom och knackade på rutan. Då tar vi bilen (jag är förare) och far iväg, som vi brukar.. Åker runt och letar efter nåt att göra. Vi brukar alltid hitta på nåt "bus". Inget dumt (ha sönder eller förstöra) eller så, bara roligt. Vi kommer till vår gamla skola där mina kompisar visste att några killar (typ 15-16-17 år)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 2002688 inlägg

Jymdis skrev:

Inte för att vara taskig, men hoppas ditt körkort rycker. Du är verkligen inte tillräckligt mogen för att ha ett sådant och jag är väldigt tveksam till om jag kommer att kunna sova i natt då jag nu har fått reda på att det finns sådana som dig ute på vägarna.

Jag hade skämts så enormt mycket om jag var dig.

Tack.

oelbal skrev:

Du borde ju sitta i fängelse, eller allra minst få dig en rejäl omgång av farbror blå i piketbilen. Det här var nog det värsta jag hört talas om, la ni verkligen deras cyklar i en stor hög? Fattade jag dig rätt när du skriver att ni strögade runt i en bil mitt i natten? Så fruktansvärt anarkistiskt av er!

Men herregud! Det var ju för fan bara på skoj. Det var fyra cyklar som vi la i en hög. Det var ju inte så att vi slog sönder dem.

Man börjar ju undra.

Och jag handlade i god tro. Jag skulle aldrig ta mig för att göra nåt sånt om vi inte kände killarna, nu var det ju så att vi inte gjorde det, men det fattade jag visst inte.

muskot skrev:

Att lägga några cyklar på hög och sätta papper för bilens registeringsskylt är väl inte nåt att bli mörkrädd över? Förutsatt att den version av händelsen vi fått förmedlad stämmer tycker jag att det var polisen som stod för det löjligaste agerandet. De borde väl ha något viktigare för sig, kan man tycka.

Menar det.

Ni andra: Tack för era svar.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Gardell:
Ta det inte för hårt, men ta det som en tankeställare :)
Jag menar, förtäckta plåtar e ju kanske inte det smartaste man kan göra. Och att låta polarna snacka omkull dig till att göra det som jag fick intrycket av, inga bra polare. Låt dom köra nästa gång.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Gardell skrev:

oelbal skrev:

Du borde ju sitta i fängelse, eller allra minst få dig en rejäl omgång av farbror blå i piketbilen. Det här var nog det värsta jag hört talas om, la ni verkligen deras cyklar i en stor hög? Fattade jag dig rätt när du skriver att ni strögade runt i en bil mitt i natten? Så fruktansvärt anarkistiskt av er!

Men herregud! Det var ju för fan bara på skoj. Det var fyra cyklar som vi la i en hög. Det var ju inte så att vi slog sönder dem.

Man börjar ju undra.

Och jag handlade i god tro. Jag skulle aldrig ta mig för att göra nåt sånt om vi inte kände killarna, nu var det ju så att vi inte gjorde det, men det fattade jag visst inte.

Öh, nu blir jag allvarligt orolig. Missade du verkligen ironin i mitt inlägg, eller är du helt seriös? Du kan bara inte tro att jag menade allvar, eller läste du bara de två första raderna av inlägget och beslutade dig för att jag var fientligt inställd?

...med bakgrund av det här så vettefan om du inte borde få körkortet indraget iaf, det borde ju finnas någon form av intelligenskrav tycker man ju. ;) :bla :birp §e

Medlem sedan jan. 2000640 inlägg

haha =)

Medlem sedan juli 2002688 inlägg

Jymdis skrev:

Gardell:
Ta det inte för hårt, men ta det som en tankeställare :)
Jag menar, förtäckta plåtar e ju kanske inte det smartaste man kan göra. Och att låta polarna snacka omkull dig till att göra det som jag fick intrycket av, inga bra polare. Låt dom köra nästa gång.

Det var inte så smart - nej. Det slår vi fast. Men det kunde tyckas vara en rolig grej då. ;)
Tack. :)

oelbal skrev:

Öh, nu blir jag allvarligt orolig. Missade du verkligen ironin i mitt inlägg, eller är du helt seriös? Du kan bara inte tro att jag menade allvar, eller läste du bara de två första raderna av inlägget och beslutade dig för att jag var fientligt inställd?

...med bakgrund av det här så vettefan om du inte borde få körkortet indraget iaf, det borde ju finnas någon form av intelligenskrav tycker man ju. ;) :bla :birp §e

:L
Man vet ju aldrig. Jag är alltid alldeles för godtrogen och tar allt på fullaste allvar.
Men nu blev jag oerhört lättad. Jag vill verkligen inte få något otalt med er på wF bara för det här. :)

Tack alla. Jag har tagit allting med en nypa salt och kommit underfund - med er hjälp, att det inte blir några hemska påföljder.
Nu vet vi till nästa gång att Mora-polisen faktiskt kan röra på sig de också. ;) §e

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)