webForumDet fria alternativet

Dryden funderar - julklappar till småbarn?

Konsumentråd

3 svar · 284 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Jag sitter här och funderar lite på hur julklappsinköpen sker för småbarnsföräldrar. Tar man med sitt barn på 0-1 år när man handlar till barnet självt? Det borde väl inte vara något större bekymmer då barnet knappast kan veta vad det är man håller på med. Eller? Hur gör småbarnsföräldrarna? Är det stort hemlighetsmakeri när det handlas till barn som kanske inte ens är medvetna om vad vi äldre håller på med för galenskaper? ;)

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

Vi tog med lille felix 2,5 år till Toys R Us och handlade, vi handlade till andra barn med men han fick peka på vad han tyckte var fint och så köpte vi det.
Du ska tro hans ögon lyste när han packade upp paketen idag. "Samma, samma "
Så han är så liten att han faktiskt inte förstår att man kan köpa sakerna man går och tittar på. :-)
Det gäller kanske inte alla barn men vi har väl tur i nu. Vänta ett halvår så får vi se om jag säger samma sak :e

God Jul på er båda!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag har inga barn så hemlighetsmakeri är ju av naturen. ;)
Jag funderade mest på hur det i så fall känns att ha med personen (även om denne bara är några månader/år gammal) när man handlar till dem. :)

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

Dryden skrev:

Jag funderade mest på hur det i så fall känns att ha med personen (även om denne bara är några månader/år gammal) när man handlar till dem. :)

SKITJOBBIGT :e ! :L
man får ju vara beredd på att avsätta ca 3 timmar!
2 timmar går åt att leka och titta och säga, nej, fy, fingrarna på ryggen.
1 timmer går åt att stå i kö. med en ny***sad unge som är törstig och hungrig!
Att man aldrig lär sig ;)

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)