Japp, ett Green Card är bara som ett svenskt uppehålls/arbetstillstånd - det har ingenting med medborgarskap att göra. :)
Hej!
Jag undrar, om jag ansoker om ett amerikansk green card, for jag behalla, mitt svenska medborgarskap?
6 svar · 526 visningar · startad av sin_adec
Hej!
Jag undrar, om jag ansoker om ett amerikansk green card, for jag behalla, mitt svenska medborgarskap?
Japp, ett Green Card är bara som ett svenskt uppehålls/arbetstillstånd - det har ingenting med medborgarskap att göra. :)
:stefan: skrev:
om man blir amerikansk medborgare då, får man ha dubbelt medborgarskap?
terLag skrev:
får man ha dubbelt medborgarskap?
Ja. Frågan är bara hur lätt/svårt det är att få ett amerikanskt medborgarskap.
Web-Tor skrev:
terLag skrev:
Säker?
I något vm eller os i hockey så blev ju Ulf Dahlen (tror jag det var) utslängd då de upptäckte att han hade ansökt om amerikanskt medborgarskap och därmed inte var svensk medborgare.
Om jag nu inte minns helt fel.
var robocop(Ulf Samuelsson).
pimme skrev:
Web-Tor skrev:
terLag skrev:
Säker?
I något vm eller os i hockey så blev ju Ulf Dahlen (tror jag det var) utslängd då de upptäckte att han hade ansökt om amerikanskt medborgarskap och därmed inte var svensk medborgare.
Om jag nu inte minns helt fel.
Japp, det var OS i Nagano men som sagt Samuelsson.
Men sen dess har Sverige ändrat på sina regler kring medborgarskap och accepterar numera dubbla sådana.