webForumDet fria alternativet

nu j*vlar är jag förbannad !

Småprat

12 svar · 671 visningar · startad av ERR0R

Medlem sedan dec. 2000596 inlägg
Frågan#1

.......

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

En övre och undre åldersgräns skulle inte vara fel.

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

En undre åldergräns verkar inte vara nödvändig när det främst är pensionärer som sitter där.

Medlem sedan okt. 2004260 inlägg

Detta är ju helt sanslöst! Vart är vi på väg? :x

Marcus E skrev:

En undre åldergräns verkar inte vara nödvändig när det främst är pensionärer som sitter där.

Tycker det skulle behövas, för jag anser att livserfarenhet är ett måste för att sitta där.

obelix skrev:

Tycker det skulle behövas, för jag anser att livserfarenhet är ett måste för att sitta där.

Jo absolut! Bara personerna som sitter där är fräscha nog att kunna hålla sig vakna! Detta är ett riktigt äckligt slag i ansiktet på anhöriga!

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

obelix skrev:

Marcus E skrev:

Jag tror nog de flesta pensionärerna har livserfarenhet så det räcker till. ;)

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Nämndemännen, de som i detta fall somnade, utses av de politiska partierna. Ofta är det tyvärr så att äldre medlemmar får dessa uppdrag som "tack för lång och trogen tjänst" inom de olika partierna. Detta då nämndemannaupdraget inte ses som något statusuppdrag inom de politiska kretsarna.

Tycker för min del att man kan ta bort nämnemännen och enbart ha ett mindre antal jurister/domare istället. Det är ändå ytterst sällan som nämndemännen har någon avikkande åsikt än de jurister/domare som ska döma i rättegången.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Sen två tidigare erfarenheter har jag tappat det mesta av min tilltro till det svenska rättsväsendet och detta gör ju inte saken bättre. :x

Ska väl tilläggas att jag menar den juridiska biten med rättegångar osv - polisen har jag fullt förtroende för.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Ett namn på advokaten som har den sövande stämman är jag mest intresserad av nu känner jag.

Bire skrev:

Ett namn på advokaten som har den sövande stämman är jag mest intresserad av nu känner jag.

Har du hamnat i trubbel och behöver en advokat?

Bire skrev:

Ja, han skulle få kunna komma hit till mitt jobb och prata mig till sömns om han hade tid.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Bire skrev:

Björn Henriques

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)