webForumDet fria alternativet

Borås mannen i vattnet

Småprat

15 svar · 1 343 visningar · startad av Webber2003

Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg
Frågan#1

Var iväg till Borås igår tillsammans med min flickvän och när vi gick från stan för gå till centralstationen så gick vi över en liten bro med ett vattendrag under, på ena sidan fanns en byggnad och i vattnet vid denna byggnad fanns en staty föreställande en man som satt i vattnet med överkroppen.

Frågan är nu, vad gör mannen i vattnet och vem ska han föreställa? Någon som vet?

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Flyttas från caféet!

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

haha nedrans wiberg var 1 minut före :P

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Haha, jag var också i Borås igår, gick också från stan mot centralen och flinade också åt gubben i vattnet... :e

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

:stefan:, jag visste inte att du var Webber's flickvän?

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Varje gång jag varit i Borås har jag fått ångest av staden, det kanske är symbolik vem vet.. Att alla som bor i Borås är deprimerade och önskar inget annat än att dränka sig i ån?

Medlem sedan juli 20041 081 inlägg

oelbal skrev:

:stefan:, jag visste inte att du var Webber's flickvän?

Det visste jag.

Varje gång jag varit i Borås har jag fått ångest av staden, det kanske är symbolik vem vet.. Att alla som bor i Borås är deprimerade och önskar inget annat än att dränka sig i ån?

HAHA :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Flyttades inte tråden från caféet?

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Verkar som det var många wF:are som passerade där igår. Jag stod en stund och betraktade statyn medans jag väntade på min sambo. Såg en skylt som satt på sidan av bron där det stod lite info om statyn, men la det tyvärr inte på minnet.

* Värdelöst vetande: Byggnaden vid statyn är Röda Kvarn, en gammal kulturminnesmärkt biograf.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Jag har alltid problem med att navigera i den där jäkla stan. Vägarna går ju kors och tvärs och det finns ingen struktur överhuvudtaget... :h

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

oelbal skrev:

Jag har alltid problem med att navigera i den där jäkla stan. Vägarna går ju kors och tvärs och det finns ingen struktur överhuvudtaget... :h

Tell me about it - förra gången skulle vi gå från nåt område strax bredvid Annelundsparken till centralen och det gick ju ... sådär... :OO
Från området kring högskolan/kåren hittar jag, men nu skulle vi gena lite - jävlar vad fel det blev! :e

Fast jag hittar till BK vid Knalleland, det är viktigast. ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Statyn föreställer konstnären själv. Vad han heter vet jag dock inte.

Okej konstnären själv :l, ingen som har en aning vad han heter?

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Nu har jag fått reda på att skulpturen heter Bodhy och är skapad av Fredrik Wretman.

Går lite igenom mina gamla trådar och upptäcker nu att jag har fått svar på min fråga. Tack så mycket :)

Medlem sedan jan. 2003236 inlägg

Konstnären är son till skådespelerskan Meg Westergren. Nu planerar Borås Stad att köpa in en staty på 6-8 meter föreställande Pinnochio.

Hade varit tuffare att göra resten av Bodhy och ställt på land.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)