En kompis kusin (ja, jag vet att det låter avlägset) medverkade i ett sådant test i Lund (förmodligen för AstraZeneca).
Jag tror inte att han hade några problem, men fick avstå från att dricka sprit under några veckor.
10 svar · 405 visningar · startad av reka1
Är det nån här som har erfarenhet av nedanstående?
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,558615,00.html
En kompis kusin (ja, jag vet att det låter avlägset) medverkade i ett sådant test i Lund (förmodligen för AstraZeneca).
Jag tror inte att han hade några problem, men fick avstå från att dricka sprit under några veckor.
Hur hittar man sånna "arbeten" ?
Spring runt på universiteten och titta på anslagstavlorna. Där dyker det upp sådana arbeten lite då och då.
Men 7500 kronor är inte så jätte bra betalt om man ska lämmna 38 blodprov, då får han säkert gå dit flertal gånger med mera.
Fast det är väl absolut värt pengarna men lite mer borde man få med tanke på vad dom där bolagen tjänar på att sälja medeciner!
Ärendet har avhandlats tidigare:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=102&threadid=100992
hehe ok
De expriment man utsätts för i Sverige är relativt ofarliga.
De "farliga" exprimenten utförs på frivilla från exempelvis ryssland och forna öststatsländer. Där blir skadeståndet mindre om något går fel, än vad det blir i exempelvis USA.
Det är vad jag hört i alla fall...
Har anmält mig nu :p
hoppas man blir antagen till en där man får bra betalt så att man kan köpa en iBook. :)
Har en kompis som varit med på flera sådana tester och han har tjänat upp till 20 000 kr på nått test.
Senast var han lite orolig dock, han och alla som var med fick gå på testkontroller i 2 månader efter testet var slut för de hade onormalt höga levervärden... så 100% klar var nog inte den medicinen...
Har tycker pengarna är ok, men ibland blir det lite jobbigt. En gång fick han yrsel och kräkningar av nått han käkade så de hittade honom avsvimmad på toaletten mitt i natten på Astra. Så jag antar att det är sådana som han som gör att det står på medicinen att de kan orsaka yrsel...
Man skall nog vara beredd på att det kan vara lite obekvämt.