Faktum är ett nytt samhällskritiskt program med Olle Palmlöf, som kommer ikväll, 20:00. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=24318
De ska visa ett reportage om Calle Jonsson som är anklagad för att ha försökt knivmörda någon i Grekland. Reportaget har gjorts av Gellert Tamas, som framförallt är känd för sin bok Lasermannen. Med tanke på den bokens tema, blir jag nyfiken på om han kommer ta upp ett rykte om Calle Jonsson som jag har hört. Tyvärr tänker jag inte säga vad ryktet består i, då jag inte har någon som helst aning om ifall det är sant. Men tar han upp det, lär ni nog förstå vad jag menar. Det ska bli intressant att se i vilket fall.
Jag har varit på fest, men ska kolla vad de sa när jag kommer hem. Problemet är bara att om jag inte får någon bekräftelse på ryktet, vore det inte schysst att säga det.
När det gäller Calle Johnsson så lämnade väl programmet fler frågor än svar. Jag tror att det kan bli ett intressant program.
Lite kul med Ordnar till prominenta personer genom tiderna.
Däremot kan jag nämna en annan sak där jag har mer på fötterna. Min bror har en kompis som var med på samma resa som Calle Jonsson. Det första Calle gjorde när de hade landat, var att gå och köpa sig en kniv. Vem gör det på en vanlig charterresa?
Med sådana saker i bakgrunden, tillsammans med kunskapen att ungdomar på fyllan lätt gör dumma saker, tycker jag att våra svenska massmedier har varit enastående usla på att rapportera neutralt och sanningsenligt om det här fallet.
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2