När jag idag loggade in på mitt postgirokonto så såg jag att jag fått 800 kr från vägverket.
ÅTERBET AV OUTNYTTJAD KÖRKORTSAVGIFT 041115 830708xxxx
Vad jag vet har jag inte betalat dom något mer än för körkortstillstånd två ggr. En gång för några år sedan sen ytterliggare en gång för några månader sedan. Nu minns jag dock inte vad avgiften är för körkortstillstånd, på vägverkets hemsida ser det ut som 220;- men jag har för mej det var mera. En vän till mej har också fått återbetalning, han har heller inget körkort.
Vad är det egentligen för pengar jag har fått tillbaka?
Är det inte så att i körkortstillståndet ingår kostnader för uppkörning och teoriprov?
Då du betalt körkortstillståndet vid två tillfällen, så är det väl så att du får en del pengar tillbaka då du inte nyttjat det första körkortstillståndet fullt ut, innan giltighetstiden gick ut?
Avgifterna för teoriprov och uppkörning ingår väl inte längre? Jag tog körkort för 1 år sedan och då ingick de inte (och de ser inte ut att ingå om man kollar in vägverkets prislista)!
Så det måste väl isf vara pengarna från ditt första körkortstillstånd (om det nu inte är något helt annat)!?