webForumDet fria alternativet

Vad tycker ni om reklamavbrotten

Medier & press

26 svar · 981 visningar · startad av Jerpa

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg
Frågan#1

Tycker det är helt rätt att TV4 ska böta för deras sätt. Dock är ju inte 50000 så mycket för dem men ändå.
http://www.resume.se/artikel-art_id=8589.html

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag hatar reklamavbrott. I år har dom ju dessutom utökat avbrotten. På aftonbladet stod det att dom bara visar två avbrott på en långfilm, stämmer det verkligen?

Först får man se 30 minuter, sen är det paus. Sen fortsätter man till 2150, då är det paus för nyheter. Filmen fortsätter ungefär 2220, sen är det paus igen 2245 och så fortsätter det.

Bort med reklamen! :bla

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Jag kan ju inte påstå att jag uppskattar reklamavbrott. Däremot uppskattar jag att se en film. Och om TV4 väljer att göra det utan att jag behöver betala dem för det, vem är jag då att klaga?

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Jag tycker att TV4 har flippar ut totalt. Det är ju reklam efter 10 minuter(!!) på alla 1-timmesprogram nu. Skandal! Snart är de uppe i samma antal avbrott som på amerikanska kanaler.

Medlem sedan okt. 2002142 inlägg

UlfT skrev:

Jag kan ju inte påstå att jag uppskattar reklamavbrott. Däremot uppskattar jag att se en film. Och om TV4 väljer att göra det utan att jag behöver betala dem för det, vem är jag då att klaga?

Håller med UlfT. Men visst är det irriterande.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Man får vad man betalar för. ;)
Jag kör annars lite dubbelmoral och håller med UlfT samtidgt som jag mycket sällan ser på filmer på TV3/4 och/eller Kanal5, bland annat på grund av reklamen.

Jag flyttar också tråden från Övriga frågor.

Dryden skrev:

Jao, och den avgiften är egentligen för dur den med. Vad kostar det? 465-480 för kanalerna 1,2 & 4, samt radio... som man förövrigt kan lyssna på via nätet... Förresten vaför behöver maninte betala till radiotjänst då man köper en stereo till bilen

Dryden skrev:

Jag kör annars lite dubbelmoral och håller med UlfT samtidgt som jag mycket sällan ser på filmer på TV3/4 och/eller Kanal5, bland annat på grund av reklamen.

Går iofs inte så många filmer men ibland går det nåt, dock är det även drygt då det är mellan programen åxå.
Har annars Viasat då jag inte har en byggställning mitt framför parabolhuvudet... ...

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

All reklam mitt i programen är störsamma! :x

Jerpa skrev:

Dryden skrev:

Jao, och den avgiften är egentligen för dur den med. Vad kostar det? 465-480 för kanalerna 1,2 & 4, samt radio... som man förövrigt kan lyssna på via nätet...

229:- betalar jag och då ingår boxen, allt levererat via ComHem. Kanalerna som då ingår är +, Sport, Film1, Film 2 och C More Film och mitt huvudsyfte är sporten, filmerna kommer i andra hand. Visst är det en merkostnad för mig, men med tanke på vad man får så anser jag att det är värt pengarna.

Dryden skrev:

Jerpa skrev:

Dryden skrev:

Jao, och den avgiften är egentligen för dur den med. Vad kostar det? 465-480 för kanalerna 1,2 & 4, samt radio... som man förövrigt kan lyssna på via nätet...

229:- betalar jag och då ingår boxen, allt levererat via ComHem. Kanalerna som då ingår är +, Sport, Film1, Film 2 och C More Film och mitt huvudsyfte är sporten, filmerna kommer i andra hand. Visst är det en merkostnad för mig, men med tanke på vad man får så anser jag att det är värt pengarna.

Jag tänkte nu på de som betalar till Radiotjänst... Det är dyrt mot vad man får, men om man har de du har kanske man inte betalar radiotjänst något.

Jerpa skrev:

Jag tänkte nu på de som betalar till Radiotjänst... Det är dyrt mot vad man får, men om man har de du har kanske man inte betalar radiotjänst något.

Jo, jag betalar tv-licensen och ja, det skulle jag gärna slippa med tanke på det för mig personligen tunna utbudet. Men visst, våra statiliga kanaler leverar ju faktiskt kvalitet om du frågar mig. SVT:s sportsändningar, från exempelvis EM eller OS i somras, var ju världsklass.

Medlem sedan nov. 2002501 inlägg

Jerpa skrev:

Tycker det är helt rätt att TV4 ska böta för deras sätt. Dock är ju inte 50000 så mycket för dem men ändå.
http://www.resume.se/artikel-art_id=8589.html

Äntligen!! §jr

Det skålar Vi för :birp

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Pengar till Radiotjänst ska du betala om du har en mottagare som kan ta emot markbunda tv-sändningar. Har du en TV ska du alltså pröjsa även om du bara tittar på Canal Plus.

Radioapparater behöver man inte betala tv-licens för.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

I övrigt tycker jag att det är bra att det finns regler för hur man får placera reklamavbrott och liknande. Det vore tragiskt om programmen blev lika nedlusade med reklam som de verkar vara på många utländska tv-kanaler.

Medlem sedan juli 200460 inlägg

Det är skönt att ha en diger DVD-samling. Då slipper man reklamen och kan dessutom välja när man vill se filmerna...
Är det någon bra film på TV, så är det bara att plocka fram den ur hyllan i stället. ;)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Tror knappast det är en märkvärd mängd som gillar reklamavbrotten ;) Men kanalen är kommersiell och för att slippa den statliga skiten så väljer man fyran ibland ändå. Har iof endast ettan, tvåan och fyran, plus finsk tv :e

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Hatar reklamen! Speciellt när det är en bra film som man är inne i, reklamen förstör hela känslan! :l
Men men, är ju dessvärre inte så mycket att välja på. Bättre att se reklam och ha möjligthet att se bra program än att inte se reklam och aldrig ha nåt vettigt utbud.

Medlem sedan jan. 2003247 inlägg

Radioapparater behöver man inte betala tv-licens för.

Jo det måste man.. Tv och radio ingår i det du betalar.. Tycker det suger lite, lyssnar och ser så sällan på tv.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Reklam är bra, i måttliga doser.

TV4:s reklamplacering i Leon var inte den bästa, så det är bra att det uppmärksammas och förhoppningsvis inte upprepas.

Resumé skrev:

SVT fälldes för att en person i programmet Mobilen hade haft en tröja med ett tydligt varumärke på bröstet. SVT klarade sig dock utan avgift.

Detta är jag dock kritisk till. Nu framgår det inte vad det var för varumärke, men jag förutsätter att det var något relaterat ("främjande") till innehållet. Det får man fanimej hoppas i alla fall. ;)

Kan dom inte visa reklam i 3 timmar på natten.. säg mellan Kl. 02-05, sen skiter de i reklamen på dagarna.
Visst, det är inte många som ser reklam då men de får ju iaf visa den ;)

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)