webForumDet fria alternativet

Fars dag 2004!

Småprat

28 svar · 909 visningar · startad av silfver · sida 2 av 2

Frågan, av silfver

Hej! Ni har väl inte glömt bort fars dag? Jo, jag har det. Vilket datum är det? Vad köper ni till era farsor? Min farsa är nog lite trött på trisslotter så jag tänkte köpa nåt annat i år. :e Tips? Mvh, silfver r\\ 14 november! :)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

:stefan: skrev:

[..men han bor 35 mil bort och jag hinner inte fixa nåt tills imorron. ;)

Hinner du till nästa söndag när det infaller? ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Nicrosoft skrev:

:stefan: skrev:

[..men han bor 35 mil bort och jag hinner inte fixa nåt tills imorron. ;)

Hinner du till nästa söndag när det infaller? ;)

Men jävla viktigpetter, var du tvungen att påpeka det? :bla :e

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Fars dag är bara ett kommersiellt jippo. Jag köper aldrig något, utan snyltar på min syster för att verka som en reko kille inför far min! ;)

Medlem sedan jan. 2004618 inlägg

Fars dag är ännu en dag för företagen att tjäna ytligare pengar.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Det blir en flaska whiskey. Det är ju hur bra som helst. Hade jag vart far hade jag velat bli uppvaktad på fars dag, men tja, smaken är som röven klöven och full av skit...

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

*suck* igen, har det inte just varit?

Jag är trött på allt sånthär, faktum är att jag tyckte mina senaste födelsedagar bara var ivägen också.
Där är man på en söndag, sitter på en villa dagen efter en bra fest och så ringer det hemmifrån, då måste man åka hem för då kommer det folk och då måste man sitta där och det ska det käkas tårta och kaffe, och ja morsan tvingar nog i en men hon är inte hälften så hemsk som farmor då det gäller att dra fram sötsaker, jag blir så förbannad för jag försöker dra ner på sånt skräp men jag får inte för hela tiden är det nån speciell dag tycker jag. Inte är jag heller speciellt intresserad av att sitta där i soffan med släktingarna, dom flesta är 30-60 års åldern och sitter talar om lokalt skvaller och liknande som jag inte bryr mig alls i.

Vill inte låta otacksamm, snällt av dom att uppvakta mig, bara att jag inte gillar att bli uppvaktad, gillar inte att vara i fokus, jag vore nöjdast med ett grattis och inget extra sjås.

Räcker med julen tycker jag.

Annars så har jag ju en whiskey samovar jag fick gratis från jobbet, faktiskt en ganska dyr sak, den duger säkert, men jag slipper nog inte undan tårtan, riktigt jäkla trött på gräddtårta :bla

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Helt klart dagens I-landsproblem. Japp. ;)

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Jupiter skrev:

Fars dag är ännu en dag för företagen att tjäna ytligare pengar.

magnusfernstrom skrev:

Fars dag är bara ett kommersiellt jippo.

Det är ju det jag sagt hela tiden ;)

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

filippo: Förlåt, men jag läste inte hela tråden. :(

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)