webForumDet fria alternativet

Vad heter filmen...

Film & TV

6 svar · 403 visningar · startad av Pontus Thor

Medlem sedan juni 2002324 inlägg
Frågan#1

Här är yttligare en sån där "vad heter filmen"-tråd. :)

Det är en amerikansk komedi om en snubbe(nörd) som skriver ett programvara för rymdfärd och får efter lite om och med följa med upp i rymnden. När de åker i rymndfärjan tar en apa hans sov-plats(en sån där som söver en under resans gång) och han får vara vaken.

Det är istortsätt allt jag kommer ihåg från filmen.... Någon som har den blekaste vilken film jag syftar på!? :e

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Känner igen det så väl, gick nyligen på TV. Har det som sagt på tungan men kommer inte på det.

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

Det är väl en annan snubbe med också som är rätt grinig och hatar nörden, samt en het puma som nörden får till det med i slutet.

Har ingen aning om vad den hette, men det jag kommer ihåg mest är när han pajar syretillförseln och får koppla sig till samma tank som den andra killen, sen börjar han fisa konstant...
Det var humor på ... basic nivå :P

Någon annan kanske kommer ihåg.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Jag är väldigt osäker nu, men det skulle kunna vara Lost in space: http://www.imdb.com/title/tt0120738/
Jag minns inte tillräckligt mycket av handlingen för att kunna känna igen allt i beskrivningarna här ovan. Men det var en komedi i vilket fall som helst. Den onde spelades av Gary Oldman.

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

inte lost in space kan jag säga, men vad det är vet jag inte.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Magnus räddar dagen: http://swedish.imdb.com/title/tt0120029/

Rocket Man, nörden är Harland Williams

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Övrig anmärkning - filmen sänds igen idag, sent på tv4, vid 3-4 tiden

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
138 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)