Det var en intressant länk.
Synd att man bara kunde testa med att man var 40 år och inte sin verkliga ålder. Men det fanns ju lite tips och sånt som kan vara ganska bra att tänka på.
10 svar · 429 visningar · startad av obelix
PÅVERKA DIN CANCERRISK bedömer risken att drabbas av cancer och ger Dig individuella råd för att förhindra uppkomsten av cancer. Alla kan använda Påverka Din Cancerrisk, men den är bäst lämpad för personer över 40 års ålder som aldrig drabbats av någon typ av cancer. Påverka Din Cancerrisk kan inte avgöra om du kommer att drabbas av cancer eller inte. Påverka Din Cancerrisk talar endast om vad sannolikheten är att drabbas av cancer givet ålder, kön och vilka riskfaktorer som personen utsätts för.
Det kan vara värt att ta sig en titt här.
Det var en intressant länk.
Synd att man bara kunde testa med att man var 40 år och inte sin verkliga ålder. Men det fanns ju lite tips och sånt som kan vara ganska bra att tänka på.
Man kan skriva sin riktiga ålder ,även om man är under 40.
Nej, de har endast utfört "studier på personer som är 40 eller äldre".
Undrar åt vilket håll cancerrisken påverkas. Det konstaterades nyligen att folk som besöker sjukdomssiter på internet, ofta blir sjukare än en kontrollgrupp med samma sjukdom.
Marcus E skrev:
Nej, de har endast utfört "studier på personer som är 40 eller äldre".
På grund av att Du är under 40 år kan Påverka Din Cancerrisk inte ge dig en noggrann riskbedömning. Det beror på att informationen som används för att estimera risken baseras på studier på personer som är 40 eller äldre.
Mao, man kan, men den blir inte lika bra som om du hade varit 40 och uppått. ;)
Hur då? När jag skriver in min ålder är den texten det jag får upp, samt ett meddelande om att jag ska skriva in en annan ålder.
Fast jag vill ändå inte veta risken då jag litar mer på det UlfT skriver.
Marcus E skrev:
Hur då? När jag skriver in min ålder är den texten det jag får upp, samt ett meddelande om att jag ska skriva in en annan ålder.
Det hänger nog på hur pass hypokondrisk man är ;)
obelix skrev:
Marcus E skrev:
Det hänger nog på hur pass hypokondrisk man är ;)
Det behöver inte handla om hypokondri: http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_8307326.asp
De hittade 28 olika studier där grupper av sjuka internetanvändare jämförs med andra som inte surfar. Samtliga av de över 4 000 deltagande patienter led av livslånga sjukdomar, främst diabetes och astma.
De aktuella hälsosajterna var interaktiva och höll hög kvalitet.
Alla i undersökningarna, var alltså sjuka på riktigt.
Skillnaderna i hälsa jämfört med de sjuka som inte surfade kunde tydligt mätas i till exempel blodsockernivåer.
Det var alltså klart mätbara skillnader. Alltså inte så att någon inbillade sig som sjuk.
Alla i undersökningarna, var alltså sjuka på riktigt.
Ja, och är man en smula hypokondrisk så kan man förstärka dom symtom som ännu inte finns.
Känns väl lite överdrivet alla dom här artiklarna och så om vad som inte orsakar cancer och vad som gör det, samt hur man ska undvika att få det. Är överallt 24/7.