webForumDet fria alternativet

En fråga om katalogutskrivning

Program & appar

4 svar · 195 visningar · startad av mariel

Medlem sedan okt. 2004430 inlägg
Frågan#1

Säg att jag har gjort en katalog i Publisher, att jag vet vilka sidor skrivs ut tillsammans, osv. Jag tänker printa i A3 papper. Hur gör jag för att häfta katalogen mitt i papperna så att jag kan vika den så den ska se ut som en guide?

Förlåt för min dålig förklaring.

Tack i förhand!!!!

(redig. fel på grammatik)

Medlem sedan okt. 2002142 inlägg

Om jag förstod dig rätt, vilket inte är säkert, så är frågan om det finns en häftapparat som är stor nog för att kunna "gapa" över en A3. I så fall är svaret: Ja, det finns. Det finns även häftapparater som skjuter i klammrarna i 90 graders vinkel, jämfört med en konventionell. Detta gör att du kommer åt uppifrån och nedifrån för att häfta. Har jag missförstått dig helt, så har du nu läst detta helt i onödan. ;)

Medlem sedan okt. 2004430 inlägg

nej, du har inte missförstått mig. men eftersom jag ska printa och klämma etc., i skolan och med vanliga apparater, så behöver jag tips :)

Medlem sedan okt. 2002142 inlägg

Går det inte att vika upp häftapparaten helt? Visserligen får du inget mothåll som böjer klammrarna så där snyggt, men det kan du ju böja till själv kanske. Är du försiktig så kan det göras snyggt.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Om det bara rör sig om en katalog så kan du göra hål med en nål först och sen trycka igenom häftklammern och sedan böja den, ingen kommer se någon skillnad om du gör med stil.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)