För en månad sedan beställde jag Fri 150, de första 6 månaderna skulle det kosta 199 kr per månad, de övriga månaderna skulle de kosta 299 kr. Nu kommer det hem en räkning hem där det står följande:
Abonnemang
3Fri 150
Månadsavgift - 475,82
Rabatt på månadsavgift - 159,14
Summa abonnemang - 316,68
Sedan tillkom ett par kronor, då jag hade laddat hem en och annan nyhet.
Totalsumman blir 322,11 kronor. Då ställer jag mig frågan: hur går detta ihop med mitt 199-kronorsabonnemang?
Jag har suttit i Tres telefonkö idag, och där är det en maskinell kvinna som berättar om just detta. Om man vill vara extra feg kan man också konsultera Tres hemsida, där man kan läsa detta:
Ofta blir du debiterad för mer än en månad på första fakturan. Detta för att när du tecknade ditt abonnemang, hamnade du mitt i en faktureringsperiod, och du får då betala dels för den tid du har haft mobilen samt för en månad i förskott, som är den normala debiteringen. För de som tecknat abonnemang med rabatterad abonnemangsavgift så får man på den första fakturan bara rabatt för den månad man betalar i förskott, och alltså ej för de första dagarna. Naturligtvis kommer du att få rabatterad månadsavgift i de antalet månader du tecknat avtal för.
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2