webForumDet fria alternativet

Vad heter låten?

Musik

4 svar · 283 visningar · startad av dAEk

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg
Frågan#1

Jag har fått en liten låt på hjärnan men jag kommer inte ihåg vilka som gjort den eller ens vad den heter.

I videon filmar de ett bowlingklot eller liknande som rullar runt lite här och var, sångerskan har långt, mörkbrunt hår och låten är ganska rockig & skrikig mot slutet. I början är den ganska lugn med en liten gitarrloop och rätt så dämpad sång.

Låten kom runt 1990-1993 skulle jag tippa, någon som har en aning om vilken grupp/låt jag tänker på?

Ah, har nu kommit på varför jag fått låten på huvudet, den är med i reklamen för ett kommande program på tv4, nämligen Fecke eller nåt sånt. Ingen som vet? :l

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Kommer du ihåg någon text; något de sjunger?

Problemet är att jag inte hört låten på evigheter, jag har alltså ingen aning vad de sjunger. Minns bara att refrängen är ganska skrikig med skrikiga gitarrer, och så minns jag de små fragment från videon som jag skrev om ovan.

Låten spelades ganska ofta på mtv när jag var liten, men jag är inte så säker på att det var runt 90-talet den kom, kanske sent på 80-talet.

Efter mycket spam lite här och var fick jag reda på att gruppen som gjort låten heter The Breeders och låten är Cannonball.

Den låter inte riktigt som jag minns den men det är definitivt rätt låt iaf :)

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
147 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)