webForumDet fria alternativet

Iron Maiden i Ullevi

Musik

72 svar · 2 083 visningar · startad av Lofberg · sida 3 av 4

Frågan, av Lofberg

..ja, kan det vara så att det äntligen ska få bli av? Jag som längtat, velat men aldrig gjort något mer än just det..nufan ska jag vara där! MAIDEN :e

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Mika3l, var var du då? Inom den främre lilla avspärrningen?

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Yepp! :D Stog kanske 7 meter bak eller nåt först och under running free så knödde jag mig fram så jag stog kanske 2-3 meter bak. Stog något till höger sett till scenen, kanonbra syn! :) Vart stog du då?

Lofberg skrev:

Mika3l skrev:

Jag stog frami och hoppade i gyllne cirkeln eller va den kallades! I die on your boots on satt jag på axlarna på en kompis och viftade med en tröja, recognize? ;)

Det där känner jag fan igen. Det var inte alltför många som viftade med tröjor SAMTIDIGT som de satt på axlarna på någon. Isåfall var du typ..2-3 meter från mig :p

Grymt! :)
Var en tjej som satt på axlarna lite till höger om mig också, hon var f.ö med på tv senare under låten.

Min placering skiftade från 15-30 meter ifrån scenen kanske. Inge bra på att bedömma. Kanske ungefär i mitten i mitten av den där "ringen". Vi ville inte ha allt tryck på oss, obekant med konserter som man är. Men vår plats var perfekt för oss. Såg bra, hörde bra m.m. Det var precis så inte trumpinnarna nådde oss :l

Men då kanske du var längre bort än jag trodde. Och jag som köade i 4 timmar...*snorfs*

Mohaha! §e :birp

Mika3l skrev:

Mohaha! §e :birp

x( :L :e

Hursomhelst, en sjuhelsike bra show, :bire :D

Jepp! :D Den fick ju bra betyg av recensenterna också! 4 getingar i Expressen och 5 + i Aftonbladet! :)

Åååh, jag kan inte vänta. Ska ut till landet igen imorrn. Där har de spelat in konserten. Måste se den igen. Hör nästan "Run to the hills, run for your life" i huvet nu...aaargh!

Förresten, Mick, är du hard-hard-mega-hardcore, eller hardcore, eller bara rätt vanlig? Har du nitar och läder varje vardag, har du sett Maiden 756 gånger (uhm..) och har du långt dinglande hår?

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Lite suddiga bilder finns (om en stund) på https://www.nicro.se/iron

Lofberg: Jag är rätt vanlig, inga nitar här inte och det var min första maidenkonsert, håret är "kortlångt" med luggen uppåt! ;)

Nicro: Trevligt! Öka takten med arbetet! ;)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Nu ligger de där men jag la upp de som inte var minskade. De är på väg nu :)

Mika3l skrev:

Lofberg: Jag är rätt vanlig, inga nitar här inte och det var min första maidenkonsert, håret är "kortlångt" med luggen uppåt! ;)

Låter precis (faktiskt exakt) som mig :o :)

Nicro: Gott! :D

Bifogar en bild från bussresan när vi testade våra badbollar! ;) :D

fan va maiden ägde 079.jpg

F.ö så känner jag han som har vikingahjälmen på sig på bild 2! Hittar säkert fler bekanta senare! :)

RED: Han som står framför brukar jag lira musik med! :)

Yeah! Våran bästa badboll är med på bild 22! Weee! :D

Damn...när jag tänker på det. En del av tankarna gick ju åt att "vara publik" och "se på publiken" mer än att lyssna på musiken. Ibland stod jag bara där och följde med resten när Bruce hejade på, och liksom "glömde" bort musiken för några sekunder.

Var f.ö. en av de få i den främre "rutan" som viftade med en Trooper-poster när låten spelades. Solbränd, ljusbrun hårfärg med ljusa slingor...

Men Nicro, var är In Flames..och var är jag? Kan fan inte hitta mig :P

Lofberg: Ditt signalement säger mig ingenting! ;) :p

Undrar också vart jag är nicro! Hade velat ha en bild när jag sitter på min kompis axlar under Die with your boots on! :p

Mika3l skrev:

Lofberg: Ditt signalement säger mig ingenting! ;) :p

Kanske för att du stod framför mig ;)

Hjälper det om jag säger att jag hade en Maiden-tröja på mig?:OO :L

Mmm, då vet jag exakt! :e

279 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
138 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
140 ms — ändringar (db)