webForumDet fria alternativet

Europe

Småprat

3 svar · 313 visningar · startad av Vide

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Frågan#1

Så har man fått sig en redig dos av nostalgi.

Söndag kväll blev en kväll fylld med 80-talets hårdrockande Europe, de spelade på Nordichallen i Sundsvall och drog en hel publik. ;)

Nostalgitrippen drevs framåt med låtar som "Rock the night", "Superstitious", "The Final Countdown" och "Carrie", givna succeér för sånna som mig, jag lyssnade ju trots allt på dom i mina yngre år.

Härligt också med pyrotekniken som värmde upp ansiktet en handfull gånger, samt en publik som sjöng med på ett ytterst fånigt sätt, man fick ett leende på läpparna helt enkelt... :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Usch vad orättvist! Jag vill också se mina gamla hjältar, men kommer de i närheten? Nä! :(

För övrigt har jag vevat nya plattan duktigt mycket på sistone och den börjar sätta sig. Settle For Love just nu, riktigt bra ballad. :)

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

På Fredag klockan 19.30 är det insläpp till Europe i scandinavium.

Trevligt att höra att de kör lite gamla godingar, jag har inte fastnat för det nya albumet ännu.

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Skulle faktiskt vara kul att se dom igen.

Första gången jag såg dom var efter första plattan och då hade de inte permanentat sig ännu. :)

Kommer inte ihåg årtalet, men det var ca 100 personer på konserten. ;)

Såg dom senare vid Final Countdown turnen, så det skulle vara en riktig nostalgitripp att se dom igen.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)