kaxigt skrev:
bäver - var lika seg som att tugga på ett bildäck :bla
Måste ha fått svansen istället för kotletten ...
haha :p
28 svar · 969 visningar · startad av Ode · sida 2 av 2
Vad är det konstigaste du har ätit? På min egen meritlista toppar nog Kamelkött som det konstigaste jag har ätit.
Läs frågan i sin helhet →kaxigt skrev:
bäver - var lika seg som att tugga på ett bildäck :bla
Måste ha fått svansen istället för kotletten ...
haha :p
@nders skrev:
Fårtestiklar och allehanda fårskalleinnehåll toppar nog min lista.
@nders är kannibal, @nders är kannibal!!!!!!!!! :o :o
;) §e
Jag har inget sånt där flashigt att komma med men struts, kängru och krokodil fanns i nåt exklusivt paket som jag fick ta del av förut. Det kan lika gärna ha varit nasse som fått sätta klövarna till, så pålitligheten vad det innehöll är inte så stor. Jag skulle inte veta skillnaden på de där icke-svenska kreaturen :p
Sen är halstrad brax över öppen eld bättre än vad som sägs!! Mycket ben men helt ok om man är utsvulten efter en misslyckad fisketur ;)
Kokt skägglav smaksatt med nyponsoppa, det var som snor med hår. :x
hmm...tarmar? Känguru? Krokodil? kamel? you name it ;)
Rostade kackerlackor.
De märkligaste jag ätit är nog björnkött, som kebab på macka *s* Rätt okey smak..
Jag hade en vän som var helt inne på friluftsliv. Han hade även gått en massa överlevnadskurser.
Han tog med mig ut i skogen en gång och lät mig smaka på nödproviant för en nödställd. Jag minns inte allt jag åt men jag vet att jag tryckte ned handen djupt i en myrstack, klämde åt så det blev en liten bulle. Sen var det bara att tugga.
Det skulle tydligen innehålla en massa nyttigt.
Då har man testat struts och skogsduva, struts var ingen höjdare, fast det var en förrätt, så det blir kanske annorlunda i en huvudrätt.