Kollat i någon bokhandel?
Var kan man hittade färgade papper i Stockholm? Söker efter svarta A4 eller A5 ark. Det får gärna finnas lite olika typer av tjocklekar på pappret också. :)
16 svar · 659 visningar · startad av caze
Var kan man hittade färgade papper i Stockholm? Söker efter svarta A4 eller A5 ark. Det får gärna finnas lite olika typer av tjocklekar på pappret också. :)
Diverse hobbybutiker brukar ju även funka bra.
bluxbluxo skrev:
Jepp, hittade inget på akademikbokhandeln eller clasohlson. Kanske finns på i en annan bokhandel iof.
Prova att skriva pappershandel på Gula Sidorna. Jag provade och hittade till exempel
Matton AB, Robert - Stockholm
Tel. 08-588 000 00
Birger Jarlsg. 55, 11145 STOCKHOLM
som jag vet har mycket i pappersväg, finns även i Malmö.
åsaboe skrev:
Prova att skriva pappershandel på Gula Sidorna. Jag provade och hittade till exempel
Matton AB, Robert - Stockholm
Tel. 08-588 000 00
Birger Jarlsg. 55, 11145 STOCKHOLMsom jag vet har mycket i pappersväg, finns även i Malmö.
Precis, den har jag redan hittat, tänkte bara kolla om det finns fler, gissar att det är ganska dyrt med papper från en butik på birger jarlsgatan, men jag ska iaf det och försöka imorn eller på tisdag.
Re: Färgade papper
caze skrev:
Kolla in Åhlens city (tbane-planet). Dom brukar ha papper i olika färger, storlekar och tjocklek.
caze skrev:
bluxbluxo skrev:
Jepp, hittade inget på akademikbokhandeln eller clasohlson. Kanske finns på i en annan bokhandel iof.
Inte på Ackis? :q
Åtminstone butiken här i stan är väldigt välsorterade på papper i olika färger och vikter så jag skulle bege mig till butiken på Mäster Samuelsgatan/Malmskillnadsgatan och leta rätt på pappersavdelningen. :)
Om du är på medborgarplatsen nån gång så kan du kolla in bokhandeln i söderhallarna. Ligger på undervåningen. Där har de alla pappersvarianter som finns.
Kommer inte ihåg vad placet heter bara för det. Nåt på "söder..." tror jag. :P
Vill du skriva ut på papprena får du skaffa lite vitt bläck också. Det är nog inte det lättaste. :)
Svart papper brukar vara rätt dyrt oavsett var du handlar. Det går åt ganska mycket dyr färg för att tillverkla ett homogent svart papper då det är svårt att jämnfärga fibrerna så att det inte ser flammigt ut.
Ordning och Reda har allt!
http://www.ordning-reda.com/
Speciellt svart papper ;)
Någon som vet var i Malmö man kan köpa Ordning & Reda? Speciellt deras kalendrar.
Närmaste återförsäljare finns enligt deras hemsida i Köpenhamn å Helsingborg. Men jag vill helst inte lämna denna vackra stad.. eller så får jag stå ut till slutet av veckan då man åker hem till Göteborg.
Marcus E skrev:
Vill du skriva ut på papprena får du skaffa lite vitt bläck också. Det är nog inte det lättaste. :)
Å fan, det tänkte jag inte på :(
mwin skrev:
Någon som vet var i Malmö man kan köpa Ordning & Reda? Speciellt deras kalendrar.
Närmaste återförsäljare finns enligt deras hemsida i Köpenhamn å Helsingborg. Men jag vill helst inte lämna denna vackra stad.. eller så får jag stå ut till slutet av veckan då man åker hem till Göteborg.
Stå du ut, och handla det HÄR hemma! ;)
Ligger inne på NK.
Esselte har massor av olika färger på papper. Ligger granne med Konserthuset på Sveavägen (på andra sidan en garage-nerfart). Men de är väl inte stans billigaste affär.